Saturday, December 18, 2021

18th Dec. Happo-One Ski Field 八方尾根だぞ

Happo-One Ski Field

1218日 八方尾根だぞ

 

 


I uploaded an article of my blog,

  ブログ記事をアップして、

 

 

 

dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

left home around 5:30 AM.

  5時半頃家を出ました。

 

 

 

I had a short break at Matsukawa rest station at .6:30.

  6時半に道の駅まつかわで休憩でした。

 

 

 

There are a lot of snow at Hakuba district.

  白馬にはたくさんの雪があります。

 

 

 

At 7:40, I arrived at my accommodation near Happo-One ski field.

  7時40分に八方尾根近くの咲花山荘に着きました。

 

 

 

After I got the chair lift ticket at my accommodation, I moved up to the upper district of the ski field.

  宿チケットを手に入れて、八方の上部へ移動しました。ゴンドラは激混みなので国際リフトから登りました。地元民の基本です。

 

 

 

Around 9 AM, I arrived at Usagi-DairaTerrace, our meeting point of the ski instructors meeting.

  9時頃、うさぎ平テラスのスキー指導員研修会集合場所に着きました。

 

 

 

After I finished reception, I enjoyed free skiing until beginning of the meeting.

  受付を済ませて、講習開始までフリースキーを楽しみました。家を出てから滑り始めるまで、3時間半・・・遠い所、デカイ所はある意味不便です。ホームゲレンデは家を出てから1時間後には滑っていますから・・・。なんてことを県外の方に言うと、贅沢言うな!と怒られそうですが(笑)

 

 

 

Although we started meeting at 10 AM, after 1 hour, it was called off due to a strong wind. Oh man!

  10時に指導員研修を開始しましたが、1時間後強風のため中止になりました。

 こんな状況でしたが、今日の研修の最高の収穫は・・・最近自分は指導員研修がシーズン初滑りと言うダメダメ始まりが続いていますが、同じ研修班だった、八方のインストラクター数名も今日が初滑りだと言っていたこと!「世界の八方尾根で働くインストラクターでも、自分と同じような人が少なからずいる!」と分かったことが収穫です(笑) 

 

 

 

I desided to ski alone after lunch but when I was eating lunch, they closed the whole ski field because the situation became dangerous.

  麓からの上り線は閉鎖になったと聞いたので、降りて車で弁当を食べることができず、レストランで食べた後、一人でスキーをしようと決めましたが、食べている時、危険な状況になったのでスキー場全体が閉鎖になりました。最近世の中神経質で早めに決断するようですが・・・。残念

 

 

 

I was forced to take the down line gondola.

  下り線ゴンドラに乗ることになりました。

 

 

 

Here is the Hakuba ski-jump, the place of the movie Hinomaru Soul

  映画ヒノマルソウルの舞台、白馬ジャンプ台です。

 

 

 

I bought food and beers.

  食べ物とビールを買いました。

 

 

 

I stayed this accommodation at the last instructors meeting 2 years ago.

  この宿に2年前の指導員研修でも泊まりました。2年前栂池研修は雪不足でスキーできませんでしたし、今回はスキー場閉鎖で満足にできていません。

 

 

 

I had a drinking party together with Mr. Takemura who is the member of my ski club.

  スキークラブメンバーのTakemuraさんと飲み会でした。この富山ブラックラーメンがうまい

 

 

 

While Im in Hakuba, Tamami, Kaito and Ichina visited Tamamis parents house.

  Torojiro先生が白馬にいる間、Tamamiさん、Kaitoマン、Tina姫は実家に行きました。

No comments:

Post a Comment