Saturday, December 25, 2021

25th Dec. Santa Claus captured by the security camera 防犯カメラの中のサンタクロースだぞ

Santa Claus captured by the security camera

1225日 防犯カメラの中のサンタクロースだぞ

 

 

 

 

When I woke up, Tamami Santa Claus left presents on my desk.

  起きた時、Tamamiサンタが机の上にプレゼントを残していました。

 

 

 

I repaired a cover of a bathtub.

  浴槽のカバーを直しました。

 

 

 

Ichina and Kaito also received presents from Santa Claus.

  Tina姫とKaitoマンもサンタさんからプレゼントをもらいました。

 

 

 

The present from Toru Santa is the handmade table.

  Torojiroサンタからのプレゼントは手作りテーブルです。

 

 

 

I jogged along the disaster course.

  災害コース沿いに走りました。いつまで災害コースなのでしょう・・・休工中って、工事していた様子が一度もなかったのですが・・・(笑)

 

 

 

It will be my last jog this year because our ski season will start soon.

  これが今年最後のジョギングになるでしょう。スキーシーズンがもうすぐ始まるからです。

 

 

 

When I came back, Ichina and Kaito were playing together.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンが一緒に遊んでいました。

 

 

 

Around 10:30 we called on our neighbor Mr. Komatsu then sent a year-end present.

  10時半頃、近所のKomatsuさんを訪ね、お歳暮を渡しました。

 

 

 

I dried clothes outside then

  洗濯物を干して、

 

 

 

visited Tamamis parents house to have a Christmas party.

  クリスマスパーティーでTamamiさんの実家を訪れました。

 

 

 

Kaito received soccer kick target game from his grandparents.

  Kaitoマンはキックターゲットをじいじばあばからもらいました。

 

 

 

 

When we were having a party, my mobile phone told us, the security camera captured Santa Claus. Kaito said We are not there, we are here at grandparents house Santa said Ill bring Ichina and Kaitos presents to your place right away

  パーティー中に携帯が防犯カメラがサンタを捉えたと教えてくれました。Kaitoマンは「そこにいないよ~じいじばあばの家だよ~」と言いました。サンタさんは「今すぐプレゼント持っていくよ~」と言いました。

20211222 071300 Santa Claus 1

https://youtu.be/OQ-HtKfNcPk

20211222 071353 Santa Claus 2



https://youtu.be/Rpfd-T0hGCU

20211222 071410 Santa Claus 3



https://youtu.be/Hp9_aTxBXDE

 

 


 

When Kaito went out to wait for Santa, he had already gone and there were presents left.

  Kaitoマンがサンタさんを待つために外に出た時、すでにサンタさんはいなくなっていて、プレゼントが残されていました。

20211225 133421 Christmas Party, Santaclaus left the presents at the entrance



https://youtu.be/YvkuY-RfGJY

https://youtu.be/A8z6mo0xuNI

 

 

 

 

Kaito picked them up and

  Kaitoマンはプレゼントを受け取り

 

 

 

 

was pleased.

  喜びました。

 

 

 

 

These are present for Ichina.

  Tina姫のプレゼントです。

 

 

 

This is the present for Kaito, toy pistol.

  Kaitoマンへのプレゼント、ピストルです。サンタさん・・・・

 

 

 

 

Finally we ate delicious cakes.

  最後においしいケーキを食べました。

 

 

 

After that Kaito and I visited Asahi Prime Ski Field then received my season ticket.

  それからあさひプライムスキー場に行って、シーズン券を受け取りました。

 

 

 

 

We bought the metal fittings for my second handmade tables for Japanese-style rooms.

   和室の2台目のテーブル用の金具を買いました。

 

 

 

 

Ichina and Kaito got a lot of presents today.

  Tina姫とKaitoマンは今日たくさんのプレゼントを手に入れました。

 

 

 

 

We assembled the soccer goal then played together.

  サッカーゴールを組み立て一緒に遊びました。

No comments:

Post a Comment