Friday, December 10, 2021

10th Dec. Too much repairing 修理し過ぎだぞ

Too much repairing

1210日 修理しすぎだ

 

 

 

 



Kaito wakes up earlier than Ichina every day.

  Kaitoマンは毎日Tina姫より早く起きます。

 

 

 

Kaito came into a study then played the game of scissors-paper-rock on TV.

  Kaitoマンは書斎に入ってきて、めざましじゃんけんをしました。

 

 

 

My handmade drying system is working well especially in winter.

  手作り乾燥室は特に冬場によく機能しています。

 

 

 

Kaito played marathon as usual.

  Kaitoマンはいつも通りマラソンごっこをしました。

 

 

 

Since Im checking one security camera bought from wish, there are two security camera at the corner temporarily. Too much security camera haha...

  wishで買った防犯カメラを確認しているので、一時的にこの角に2台の防犯カメラがあります。防犯カメラありすぎ・・・まぁ泥棒さんへの威圧感半端ないですけどね(笑)

 

 

 

Kaito dashed on the ladder,

  Kaitoマンはラダーをダッシュして、

 

 

 

watched two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車を見て、保育園に行きました。

 

 

 

I jooged together with my students in the morning.

  朝、生徒たちと一緒に走りました。

 

 

 

We made a snow dome.

  スノードームを作りました。

 

 

 

After school, I dismantled the old chair.

  放課後、古い椅子を解体しました。

 

 

 

Following that I cut legs of tables for our Japanese-style rooms.

  それから和室のテーブルの脚を切りそろえました。

 

 

 

Kaito and Ichina received gifts from my aunt in Osaka.

  KaitoマンとTina姫は大阪の伯母から贈り物を受け取りました。

 

 

 

We bought this kids chair at Second Street at US$3. Its very cheap because it was short of parts. I bought the parts at my favorite shop PLUS ONE and Kaito used it about 3 years. At last it was broken.  

  この子ども椅子をセカンドストリートで300円で買いました。とても安かったですが、部品が不足していたのです。お気に入りの店プラスワンで部品を買いKaitoマンは3年くらい使っていましたが、ついに壊れました。

 

 

 

Of course I repaired it. Although we needed the equipment to tighten the damaged place, I used slacklining belt, haha. Im repairing too much.

  もちろん修理しました。傷んだ場所を強く締め付ける物が必要でしたが、スラックラインのベルトを使いました。300円で買った物を2回直して更に使う。直し過ぎでしょ(笑)こんな人間が一般的になると経済回らなくなります(笑)

No comments:

Post a Comment