Saturday, December 11, 2021

11th Dec. Mt. Kiritou, Okuizome (Weaning Ceremony) お食い初めだぞ 

Mt. Kiritou, Okuizome (Weaning Ceremony)

1211日 お食い初めだぞ

 

 


I dried clothes.  

  洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina was sleeping and Kaito was watching tablet PC.

  Tina姫は眠っていて、Kaitoマンはタブレットを見ていました。

 

 

 

Around 8, I started jogging to

  8時頃ジョギングを開始しました。

 

 

 

Mt. Kiritou.

  霧訪山へです。

 

 

 

The landform of the base was changed due to the heavy rain in August.

  8月の大雨で麓の地形が変わりました。

 

 

 

After 30 minutes jog,

  30分のジョギングの後、

 

 

 

I got to the top.

  頂上に着きました。

https://youtu.be/_xrx8Mf2Koc

 

 

 

 

 

I saw the beautiful scenery at the top.

  頂上でキレイな景色を見ました。

 

 

 

After 20 minutes I went down to the bottom.

  20分後に麓へ下りました。

 

 

 

At 11, we met up at Asahikan Hotel then

  11時にあさひ館に集まって、

 

 

 

had Ichinas weaning ceremony.

  Tina姫のお食い初め式を行いました。

 

 

 

 

 


New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 3rd Nov. Weaning Ceremony お食い初めだぞ (torojiro2.blogspot.com)

Kaito did it 5 years ago. This time he was watching it.

  Kaitoマンも5年前やりました。今回は見ていました。

 

 

 

The oldest person, this time Tamamis mother was in charge, pretend to provite the baby with food. Actually Ichina has not been able to eat food yet. In Japan we have a weaning ceremony when the baby is around 100 days old. We wish for the babys well growth. Ichina did it very well.

  年長者が生後100日の赤ちゃんに食べ物を与えるふりをします。実際食べられませんが、子どもの成長を願って行われる儀式です。Tina姫よくがんばりました。

 

 

 

Kaito ate his own set menu,

  Kaitoマンは自分の食事セットと

 

 

 

drinks and sweets.

  飲み物を飲み、デザートを食べました。

 

 

 

Following that we enjoyed shopping.

  それから買い物を楽しみました。

 

 

 

Kaito practiced stilts.

  Kaitoマンは竹馬を練習しました。

 

 

 



8 security camera are working well.

  8台の防犯カメラは良く働いています。
















































No comments:

Post a Comment