Thursday, December 16, 2021

16th Dec. Different Face 違う顔だぞ

Different Face

1216日 違う顔だぞ

 

 

 


I dried clothes inside.

  室内干ししました。

 

 

 

Ichina was sleeping peacefully.

  Tina姫はすやすや眠っていました。

 

 

 

Ive almost finished coating them.

  ほぼ塗り終わりました。

 

 

 

Kaito raced with Tamami,

  KaitoマンはTamamiさんと競走して、

 

 

 

played marathon,

  マラソンごっこをして、

 

 

 

watched two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車を見て、保育園に行きました。

 

 

 

I jogged together with my students in the morning then worked as usual.

  朝生徒たちと一緒に走って、いつも通り仕事をしました。

 

 

 

When I take photo of two kids, Kaito always makes his cheaks different from Ichina maybe because I say you are the same face especially your chubby cheeks.

  KaitoマンはTorojiro先生が子ども2人の写真を撮る時、いつも違うほっぺを作ります。たぶん、いつも「特にぽちゃぽちゃほっぺが同じ顔だね~」と言うからでしょう(笑)

 

 

 

Kaito watched the top I span. I want to teach how to spin the top but we will be busy with skiing from now but its all right maybe anyone can do it.

  KaitoマンはTorojiro先生が回したコマを見ていました。どう回すか教えたいのですが、今からスキーに忙しくなるのです。まぁコマ回しは誰でも教えられるのでいいですかね。

No comments:

Post a Comment