Saturday, December 4, 2021

4th Dec. 3-Mountain-Pass Cycling 3つの峠サイクリングだぞ

3-Mountain-Pass Cycling

12日 3つの峠サイクリングだぞ

 

 

 

 



I dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して

 

 

 

said Good morning! to Ichina.

  Tina姫におはようを言いました。

 

 

 

I prepared my bicycle for cycling today.

  今日のサイクリングの為に自転車を準備しました。

 

 

 

Kaito prepared Santa Claus boots maybe for Christmas.

  Kaitoマンはたぶんクリスマスの為にサンタブーツを用意しました。

 

 

 

Kaito said There is One on the wall Oh, the sunlight from the window made it.

  Kaitoマンが「壁に1がある」と言いました。おぉ日差しが作った1ですね。

 

 

 

Around 9:30 AM, I visited Midoriko Station. I saw the rare trains.

  9時半頃、みどり湖駅に行きました。めずらしい電車を見ました。

 

 

 

I met up with Mr. Miyahara then started cycling.

  Miyahara先生と待ち合わせ、サイクリングを始めました。

 

 

 

First I took him to my jogging course, the disaster area.

  最初にジョギングコース「災害エリア」に連れて行きました。

 

 

 

Here is around the Enrei mountain pass. We saw Mt. Fuji.

  ここは塩嶺峠付近です。富士山が見えました。

 

 

 

On the way to Kattsuru mountain pass, we found the wild antelope.

  勝弦峠への行き道に野良カモシカを見つけました。

20211204_111335 Antelope


https://youtu.be/LyvGkcNPPio

 

 

 

Here is Kattsuru mountain pass.

  勝弦峠です。

 

 

After that we stopped at the sightsee point Ghost Pooh

  それから観光地ゴーストプーさんで止まりました。

 

 

 

We got to Ono Station via Tyrolean Forest.

  チロルの森経由で小野駅に着きました。

 

 

 

After an extra 6 miles cycling, we got to Jagena Restaurant then ate Chinese noodles.

  もう10kmサイクリングして、じゃげなでラーメンを食べました。

 

 

 

On the way back home, we visited Utou mountain pass. Its a watershed.

  帰り道に善知鳥峠に行きました。分水嶺です。

 

 

 

Following that we got back to my house then had a short break. Although Mr. Miyahara met Kaito last August, he met Ichina for the first time because she was born in September.

  それから我が家に帰って休憩しました。Miyahara先生はKaitoマンには8月に会っていますが、Tina姫に会うのは初めてでした。9月に生まれましたので。

 

 

 

Kaito got 100 yen toy paper money.

  Kaitoマンは100円札を手に入れました。

 

 

 

While I was cycling, Kaito, Ichina and Tamami went shopping to I-city shopping mall then played game together with Tamamis father. Ichina became more than 11 pounds.

  Torojiro先生がサイクリング中、Tamamiさん、Kaitoマン、Tina姫はアイシティへ出かけて、じいじとゲームをしました。Tina姫は5kg以上になりました。

No comments:

Post a Comment