Monday, December 20, 2021

20th Dec. From Hakuba 白馬からだぞ

From Hakuba

1220日 白馬からだぞ

 

 

 

 


Ichina was sleeping peacefully.

  Tina姫はすやすや眠っていました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Kaito played marathon,

  Kaitoマンはマラソンごっこをして、

 

 

 

raced with Tamami on the ladder,

  Tamamiさんと競走して、

 

 

 

watched two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車を見て、保育園に行きました。

 

 

 

Yesterday, I towed the car from Yokohama at the parking of Happo one ski field.

  昨日八方の駐車場で横浜ナンバーの車を牽引しました。

 

 

 

I brought snow back from Hakuba ski area.

  白馬から雪を持ち帰りました。走行中落ちたら周りに迷惑だし、ブレーキかけてフロントガラスに流れてきたら視界不良で危険なので普段はしっかり落とすのですが、初滑りからまさかの大雪で、スノーブラシを車に積んでおらず、手で雪下ろしするには限界があったのです・・・

 

 

 

I n the morning, I visited the workplace one of my students is taking on-the-job training.

  午前、生徒の一人が現場実習に行っている職場を訪れました。

 

 

 

In the afternoon, we practice dance for a music festival next February.

  午後、来年2月の音楽会に向けダンス練習をしました。

 

 

 

I cut the board for my classroom.

  教室の為に木を切りました。

 

 

 

Usually Tamami and Kaito take a bath first, Ichina and I wait for a while and then I hand over Ichina to Tamami taking a bath or I take a bath together with Ichina.

  いつもは、TamamiさんとKaitoマンが最初にお風呂に入り、Tina姫とTorojiro先生が少し待って、風呂に入っているTamamiさんにTina姫を渡すか、Torojiro先生と一緒にTina姫が風呂に入ります。

No comments:

Post a Comment