Sunday, November 21, 2021

21st Nov. External Battery 外付バッテリーだぞ

External Battery

1121日 外付バッテリーだぞ

 

 

 

 


Although I use the external battery for my mobile phone, I chacked whether it can work for the security camera, its solar panel is broken.

  この外付バッテリーは携帯電話用ですが、ソーラーパネルが壊れている防犯カメラを動かせるかチェックしました。

 

 

 

I jogged along the disaster course.

  災害コース沿いに走りました。

 

 

 

When I came back home, Kaito, Ichina and Tamami went for a walk.

  家に帰った時、Kaitoマン、Tina姫、Tamamiさんが散歩に出かけました。

 

 

 

I set up the security camera with the external battery at a balcony.

  バルコニーに外付バッテリー付の防犯カメラを設置しました。

 

 

 

After that they came back home then

  それから彼らが帰ってきて、

 

 

 

We went out for lunch and shopping.

  昼食と買い物に出ました。

 

 

 

First we ate McDonalds in our car.

  最初に車内でマクダナルを食べました。

 

 

 

Following that we moved to Ito Yokado.

  イトーヨーカドーに移動しました。

 

 

 

We couldnt get to the rooftop parking.

  屋上駐車場には行けませんでした。

 

 

 

 

We enjoyed the free game a lot instead.

  その代わりに無料ゲームをたくさんしました。

20211121_131447 Free Game at Ito Yokado

https://youtu.be/r0hYj64Sc7c

 

 

 

 

We ate ice creams.

  アイスクリームを食べました。

 

 

 

While Kaito, Ichina and Tamami were shopping, I had my hair cut.

  彼らが買い物を楽しんでいる時に、髪を切りました。

 

 

 

When we came back home, Kaito played at the kids park,

  帰った時、Kaitoマンは家に帰ってキッズパークで遊んで、

 

 

 

played together with Ichina then

  Tina姫と遊んで、

 

 

 

watched TV at Osaka Station.

  大阪駅でテレビを見ました。

 

 

 

 

I finished answering the questions from 500 students I met when I visited 3 schools in July. I had been writing reply to 3 or 4 students every day and it took me more than 4 months to finish all.

  7月に3つの学校を廻った時にもらった500人の児童からの質問に答えました。1日3人から4人に返事を書き続け、終えるのに4ヶ月以上かかりました。

No comments:

Post a Comment