Friday, November 19, 2021

19th Nov. Eclipse of the moon 月食だぞ

Eclipse of the moon

1119日 月食だぞ

 

 

 

 


Kaito watched tablet PC together with Ichina.

  KaitoマンはTina姫とタブレットを見ました。

 

 

 

He dashed on the ladder,

  ラダーをダッシュして、

 


played marathon and played on a seesaw.

  マラソンごっこをしてシーソーで遊んで、

 

 

 

watched two commuter train then went to nursery school.

  2本の通勤電車を見て、保育園に行きました。

 

 

 

We jogged around school.

  学校周辺を走りました。

 

 

 

We watched the giant Anpanman.

  ジャイアントアンパンマンを見ました。

 

 

 

On the way back, I found that an eclipsed of the moon started.

  帰りに月食が始まったのを見ました。

 

 


At a balcony we watched the moon. By chance an airplane passed.

  バルコニーで月を見ました。たまたま飛行機が通過しました。

 

 

 

Kaito watched Anpanman then made an eclipsed of the moon on his cheeks.

  Kaitoマンはアンパンマンを見て、ほっぺに月食を作りました。

No comments:

Post a Comment