Sunday, November 14, 2021

14th Nov. Mowing at the ski field スキー場の草刈りだぞ

Mowing at the ski field

1114日 スキー場の草刈りだぞ

 

 

 

 


I dried clothes outside then

  外に洗濯物を外に干しまして、

 


While Ichina and Kaito were playing together,

  Tina姫とKaitoマンが遊んでいる時、

 

 

 

 

went to Asahi Prime Ski Field to do ski club members duty, mowing.

  あさひプライムスキー場に行きました。スキークラブメンバーの仕事(草刈り)のためです。

 

 

 

Around 8:30 AM, we moved to the middle point of the second chair lift course by car.

  8時半頃、第二リフトコース中間点まで車で行きました。

 

 

 

After that we walked up to the top with mowing.

  それから草刈りをしながら頂上まで歩いて上がりました。

 

 

 

There were a lot of grass taller than my height and its inclination is nearly 30 degrees around the top. It was very hard work.

  頂上付近には背丈以上の草がたくさんあり、傾斜が30度近く・・・きつかったです。

 

 

 

One of ski members told me that the scenery of the mountain looks like a rabbit.

  クラブメンバーの1人が、山の景色がウサギに見えると教えてくれました。

 

 

 

Following that we moved down to the first chair lift course then mowed the grass around there.

  それから第一リフトコースまで降りてきて、周辺の草刈りをしました。

 

 

 

On the way back, I visited my favorite Chinese restaurant then had late lunch.

  帰りにお気に入り中華料理店で遅い昼食を食べました。

 

 

 

Kaito came running.

  Kaitoマンが走ってきました。

 

 

 

We went shopping.

  買い物に行きました。

 

 

 

I set up the pole for the 5th security camera.

  5台目のセキュリティカメラ用のポールを設置しました。

 

 

 

Kaito watched TV together with bears.

  Kaitoマンはクマさん達とテレビを見ました。

 

 

 

 

Althought I bought two extra security cameras from Wish, these are not working well. Maybe they refund money to me.

  Wishでもう2台セキュリティカメラを買いましたが、うまく動きません。返金されるのでいいですが・・・。

No comments:

Post a Comment