Sunday, October 24, 2021

24th Oct. Omiya mairi Custom お宮参りだぞ

Omiya mairi Custom

1024日 お宮参りだぞ

  

 


I dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

My seal case was broken at last. Ive used it for more than 15 years.

  ついに印鑑ケースが壊れました。15年以上使いました。

 

 

 

I cleaned our garlic farm then

  ニンニク畑をきれいにして、

 

 

 

went for a jog along the disaster course.

  災害コース沿いにジョギングに行きました。

 

 

 

I saw the beautiful snow mountain range.

  キレイな雪山を見ました。

 

 

 

I scattered sawdust at our garlic farm then watered plants.

  ニンニク畑に木屑をまいて、植物に水をやりました。

 

 

 

It might be raining so I moved laundry under carport.

  雨が降るかも知れなかったので、カーポート下に洗濯物を移動しました。

 

 

 

Kaito took photos with the snow moutain range.

  Kaitoマンは雪の北アルプスと写真を撮りました。

 

 

 

We visited the photo studio and borrowed Ichinas clothes then moved to Suwa Shrine.

  スタジオマリオに行ってTina姫の衣装を借りて、諏訪大社に行きました。

 七五三写真展 (studio-mario.jp)←スタジオマリオHPに載りました。

 

 

 

 

We visited there as the custom of taking our baby to a shrine to pray for blessing. Kaito did it 5 years ago.

  お宮参りで来ました。Kaitoマンも5年前にやりました。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 28th Aug. Omiya mairi お宮参りだぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

 

 

We waited for 20 minutes then

  20分程待って、

 

 

 

entered the shrine to worship.

  神社に入りました。

 

 

 

Kaito and Ichina were doing well while worshop.

  参拝中、KaitoマンとTina姫はとてもお利口さんでした。

 

 

 

Following that we visited Koyasu Shrine where we visited before to pray for Tamamis easy delivery. We are very happy to receive Ichina as the new family member.

  それから安産祈願に来た子安神社を訪れました。Tina姫を家族のメンバーとして迎え入れられてとても幸せです。

 

 

 

On the way back, we visited Second Street in Suwa.

  帰りに諏訪にあるセカンドストリートに寄りました。

 

 

 

We brought Ichinas clothes back.

  Tina姫の衣装を返しました。

 

 

 

I enjoyed woodcraft.

  木工を楽しみました。

 

 

 

Finally Kaito ate dried laver.

  最後にKaitoマンは海苔を食べました。

No comments:

Post a Comment