Friday, October 29, 2021

29th Oct. Two Restaurants in Nagano City 長野市の食堂2ヵ所だぞ

Two Restaurants in Nagano City

1029日 長野市の食堂2ヵ所だぞ

 

 


I dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Kaito watched tablet PC.

  Kaitoマンはタブレットを見ました。

 

 

 

Tamami cleaned rooms with holding Ichina.

  TamamiさんはTina姫を抱えながら掃除しました。

 

 

 

Kaito looked a slight fever so he mostly stayed home with Tamami and Ichina.  

  Kaitoマンは微熱があったので、TamamiさんTina姫と一緒に家にいました。

 

 

 

I had a business trip to Nagano city.

  長野市に出張でした。

 

 

 

First I had lunch at Yoshinoya Restaurant where I used to visit at least once or twice a week when I was in my university.

  初めに、学生時代の時、少なくとも週に1回か2回は訪れていたよしのや食堂で食べました。

 

 

 

I ordered my favorite menu.

  お気に入りメニューの煮カツ定食でした。490円。50円値上がりしたなぁ~。20年以上たって+50円って学生思いです! ですが、気まぐれで休む店で、ここ数年は長野に来た時にだいたい閉まっていて、入れたのは約15年ぶりです。

 

 

 

I visited some shops to kill time then

  時間調整で店に寄って、

 

 

 

visited the workplace one of my students is taking an on-the-job training.

  生徒の1人が現場実習を行っている職場に行きました。

 

 

 

After work, I bought training pants at Second Street.

  仕事の後、セカンドストリートでジャージのズボンを2本買いました。

 

 

 

I sent a mail at a post office.

  久々に東和田の郵便局で手紙を出しました。

 

 

After 5 PM, I visited Fumiyoshi Restaurant near my students apartment.

  5時過ぎに住んでいた学生アパート近くの文佳食堂に行きました。ここは長野マラソンの時や、長野出張の時に、ここ数年で数回来ていました。

 

 

 

 

I havent visited here without ordering chicken cutlet rice. I used to come here every week as well.

  必ずチキンカツライスを注文します。ここも学生時代毎週来ていました。

 

 

 

The scenery around my college school and apartment changed dramatically.

  大学・アパート付近の景色は劇的に変わりました。

 

 

 

 

I visited my students apartment after a long time away.

  学生アパートを久々に訪れました。

 

 

 

 

This is Seibu Apartment I lived.

  住んでいた西部アパートです。

 

 

 

 

It takes me 5 minutes walk from my apartment to Fumiyoshi Restaurant.

  アパートから文佳まで歩いて5分です。

 

 

 

 

I watched beautiful night view at Obasute service area on the express way.

  姨捨SAでキレイな夜景を見ました。

 

 

 

 

When I came back home, I made a stool and Kaito helped me.

  家に帰って踏み台を作り、Kaitoマンはお手伝いしました。

 

 

 

 

Finally Kaito watched tablet PC.  

  最後にKaitoマンはタブレットを見ました。

No comments:

Post a Comment