Wednesday, October 6, 2021

6th Oct. Akachanman あかちゃんまんだぞ

Akachanman

10日 あかちゃんまんだぞ

 

 

 

 



Ichina was sleeping peacefully and

  Tina姫はすやすや眠っていて、

 

 

 

.Kaito watched tablet PC then

  Kaitoマンはタブレットを見て、

 

 

 

ate breakfast with clapping hands.

  手を叩きながら朝食を食べました。

 

 

 

 

I cleaned our backyard as usual.

  いつも通り裏庭を掃除しました。

 

 

 

Kaito dashed on a ladder,

  Kaitoマンはラダーの上をダッシュして

 

 

 

played marathon,

  マラソンごっこをして、

 

 

 

waved hands to two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車に手を振って保育園に行きました。

 

 

 

After we left home, Ichina and Tamami went out for shopping.

  家を出てからTina姫とTamamiさんは買い物に行きました。

 

 

 

I made animal pot stands and sectional chairs for the sale.

  販売に向け鍋敷きと組み立てイスを作りました。

 

 

 

I picked Kaito up then played at the kids park.

  Kaitoマンのお迎えに行って、キッズパークで遊びました。

 

 

 

We watched Anpanman at Osaka Station. The character Akachanman=baby man is very strong baby. He can fight against Baikinman, Anpanmans enemy, but Ichina cannot fight yet.

  大阪駅でアンパンマンを見ました。あかちゃんまんはとても強い赤ちゃんです。彼はばいきんまんと戦えますが、Tina姫はまだ戦えません。やなせたかしさんが、赤ちゃんには誰もが優しく言うことを聞くので、最強のキャラクターだと作ったそうです。あたたかい話です。ネットで調べた限りでは、あかちゃんまんは男の子らしいですね。

No comments:

Post a Comment