Saturday, October 2, 2021

2nd Oct. Kaito's Sports Day Kaitoマンの運動会だぞ

Kaito's Sports Day

10日 Kaitoマンの運動会だぞ

 

 

I checked the security camera and made the stand for the other security camera.

  防犯カメラを確認して、他の防犯カメラの台を作りました。

 

 

 

The point of scissors-paper-rock game on TV became more than 300 points.

  めざましじゃんけんが300点超えになりました。

 

 

 

Around 8:30 we visited Kaitos nursery school to participate sports day.

  8時半頃、Kaitoマンの運動会参加の為に保育園に行きました。

 

 

 

This is a warm up exercises.

  準備体操です。

00007 2 Oct. 2021 Sports Day 1, Warm-up exercises

https://youtu.be/d53MguB3zNk

 

 

 


Ichina cheered her brother Kaito for the first time.

  Tina姫はKaitoマン兄さんを初めて応援しました。

 

 

 








































Kaito won the first place in the footrace.

  Kaitoマンはかけっこで1番を取りました。見事なフライングです(笑)

 

 

 

He played tug-of-war and

  綱引きをして、

 

 

 

performed the pretty dance.

  かわいいダンスをしました。

 

 

 

 

You did it!

  よくがんばりました!

 

 

 

Following that we had lunch,

  それから昼ご飯を食べて、

 

 

 

went for a walk around our yard.

  庭周辺を散歩しました。

 

 

 

 

Around 11 AM, we went out to buy return gift of Ichinas birth gift.

  11時頃、Tina姫誕生祝いのお礼を買いに行きました。

 

 

 

 


After McDonalds,

  マクダナルの後、

 

 

 

 

we visited our neighbor house to give the gift.

  お礼を渡しにお隣さんを訪れました。

 

 

 

 

Around 2 PM, we visited Sky Park mallet golf field. Kaito really wanted to visit another course Shirakaba Course

  2時頃、Kaitoマンがとても気にしていたもう一つのマレットゴルフコース「しらかばコース」のため、スカイパークに行きました。

 

 

 

 

 

We had a short break after No.9.

  9番の後小休憩をしました。

 

 

 

 

Mallet golf is very good for our health.

  マレットゴルフは健康に良いです。

GOPR0804 2 Oct. 2021 Sky Park Mallet Golf, Shirakaba Course No.10

https://youtu.be/45fkMEudXcA

 

 

 

 

After that we practiced bicycle.

  それから自転車練習をしました。

20211002_154635 Sky Park, Bicycle Practice

https://youtu.be/iI6w_LmpZLU

 

 

 

 

After that we visited SECOND STREET then bought Kaitos ski boots for US$9 and ski wax set for US$5.

  それからセカンドストリートで、Kaitoマンのスキーブーツを900円、ワックスセットを500円で買いました。ワックスアイロンだけでも2000円位はするのに・・・

 

 

 

 

At dinner, we watched Kaitos sports day movie together with grandparents.

  夕食でじいじばあばと共にKaitoマンの運動会映像を見ました。

No comments:

Post a Comment