Monday, October 25, 2021

25th Oct. Nagano Winter Olympics Game, Togakushi 長野オリンピック・戸隠だぞ

Nagano Winter Olympics Game, Togakushi

1025日 長野オリンピック・戸隠だぞ

 

 

 

 



Kaito was watching tablet PC and Ichina was sleeping.

  Kaitoマンはタブレットを見ていて、Tina姫は眠っていました。

 

 

 

I went business trip to Nagano city so

  長野市へ出張だったので

 

 

 

Tamami took Kaito to his nursery school.

  TamamiさんがKaitoマンを保育園に送りました。

 

 

 

Since I arrived the workplace early, I visited supermarket to kill time..

  早く着いたので時間つぶしにセイユーに行きました。

 

 

 

I observed my student taking on-the-job training. She was doing well.

  実習中の生徒を見ました。よくやっていました。

 

 

 

On the way back, I visited Second Street in Nagano city. Its bigger than that of Matsumoto city.

  帰りに長野市のセカンドストリートに寄りました。松本の店より大きいです。

 

 

 

I went on the Asakawa roop line road then

  浅川ループラインを走って、

 

 

 

got to Iizuna Kougen Ski Field where the Winter Olympics Game was held in 1998. It closed down in 2019-2020 season.

  飯綱高原スキー場に着きました。1998年長野オリンピック会場です。でも2020年2月に閉鎖となりました・・・。

 

 

 

Tae Satoya got gold medal here in free style mogul.

  里谷多英選手がモーグルで金メダルを取りました。里谷多英コースがありました。傾斜28度、激しく急ではないですが、何故かめちゃくちゃスピードが出るコースでした。オリンピックコースという名前のせいでしょうか?

 

 


 

Following that I visited Okubono chaya, buckwheat noodles restaurant in Togakushi, I used to work as a part time worker when I was in my university nearby. Thank you for serving delicious meal.

  それから学生時代にバイトしていた戸隠大久保の茶屋へ行きました。おいしい蕎麦をいただきました。

 



They renovated restaurant lately and are thinking about a lot of business strategy.

  リフォームしてキレイになりました。いつもたくさんおまけしていただきありがとうございます。また来ます!

 

 

 

 

On the way back, I saw Jindai Sakura, more than 1,000 years old cherry tree, then

  帰りに樹齢1000年以上の神代桜を見て、

 

 

 

 

went worship to Zenkouji Temple.

  善行寺参りに行きました。長野マラソンで近くを走るのですが、お参りは久しぶりです。

 

 

 

The scenery around Zenkouji, especially Jouyama Park, changed dramatically.

  善行寺付近の景色、特に城山公園は劇的に変わりました。

 

 

 

I went back home by expressway.

  高速で家に帰りました。

 

 

 

Kaito ate dries laver then

  Kaitoマンは海苔を食べて、

 

 

 

went to bed together with Ted bear.

  テッドくまさんと寝ました。

No comments:

Post a Comment