Monday, October 18, 2021

18th Oct. Same size as a pear 梨と同じ大きさだぞ

Same size as a pear

1018日 梨と同じ大きさだぞ

 

 

 


I dried clothes outside.

  外に洗濯物を干しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Kaito harvested bitter melons,

  Kaitoマンはゴーヤの収穫をして、

 

 

 

dashed on the ladder,

  ラダー上をダッシュして、

 

 

 

said bye-bye to two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車にバイバイを言って保育園に行きました。

 

 

 

We received pears from Osaka last night. The pear is the same size as Ichinas face.

  昨夜大阪から梨を受け取りました。その梨の大きさはTina姫の顔と同じサイズです(笑)

 

 

 

 

I jogged along the disaster course.

  災害コース沿いに走りました。

 

 

 

I saw Mt. Fuji from the observation deck.

  展望台から富士山が見えました。

 

 

 

I like the scenery from the deck.

  この展望台からの景色がお気に入りです。

 

 

 

On the way back, I jogged along the Nakasendo highway.

  帰りは旧中山道沿いに走りました。

 

 

 

I cut grass with a mower.

  ビーバーで草刈りをしました。

 

 

 

After that I planted garlic.

  それからニンニクを植えました。

 

 

 

At 1 PM, I meet up with Mr. Kamikura at Kappa sushi restaurant then

  1時に木工職人のKamikuraさんとかっぱ寿司で会って、

 

 

 

ate All-You-Can-Eat coruse sushi all we wanted.

  寿司食べ放題を心ゆくまで食べました。

 

 

 

Following that I visited his previous house in Misato district then

  それから三郷地区のKamikuraさんの前の家を訪れ

 

 

 

helped him carrying timber by light truck. I got some zelkova timber to make my tables for Japanese-style rooms.

  軽トラで材木運びを手伝いました。お礼に和室にテーブルを作る為、ケヤキの材木を貰いました。ケヤキは高いのです!買ったことないですが・・・(笑)

No comments:

Post a Comment