Friday, June 4, 2021

4th Jun. Play Pounding Steamed Rice 餅つきごっこだぞ

Play Pounding Steamed Rice

日 餅つきごっこだぞ

 

 

 

 


It was raining in the morning so

  朝、雨が降っていたので、

 

 

 

I dried clothes in a storage room with stretching my back of knees.

  膝裏を伸ばしながら、納戸に洗濯物を干しました。

 

 

 

I cleaned our backyard then

  裏庭をキレイにして、

 

 

 

drank coffee on my handmade rocking chair.

  手作りロッキングチェアでコーヒーを飲みました。

 

 

 

Lately Kaito plays the game of scissors-paper-rock on TV of a Japanese^style room by himself.

  最近Kaitoマンは和室のテレビのめざましじゃんけんを自分でやります。

 

 

 

On the trampoline Kaito played punding steamed rice with mallet golf stick haha.

  トランポリンの上でKaitoマンはマレットゴルフスティックを使って、餅つきごっこをしました。はっはっは

 

 

 

After that he hopped on one foot then

  それからけんけんをして、

 

 

 

waved hands to two commuter trains.

  2本の通勤電車に手を振りました。

 

 

 

We enjoyed coloring pictures and karaoke.

  塗り絵とカラオケを楽しみました。

 

 

 

We are short of mallet golf stick so I made 5 sticks. Its better than nothing. I always make what we dont have and we need.

  マレットゴルフのスティックが不足しているので5本作りました。これでも無いよりましでしょう。無い物は作ればいい!

 

 

 

Two of them are for my family.

  2本は家族用ですが・・・(笑)

 

 

 

Kaito likes it then

  Kaitoマンは気に入って、

 

 

 

played with it at a hall.

  廊下でプレイしました。

 

 

 

We received a lot of gifts from my aunt in Osaka.

  大阪の伯母からたくさんの贈り物をもらいました。

 

 

 

We watched tablet with Ted bear.

  テッドくまさんとタブレットを見ました。

No comments:

Post a Comment