Friday, October 9, 2020

9th Oct. Cultural Festival 文化祭だぞ

Cultural Festival

10日 文化祭だぞ

 

 

 

 



Kaito ate breakfast together with Ted bear.

  Kaitoマンはテッドくま兄さんと朝食を食べました。

 

 

 

We saw Tamami off then

  Tamamiさんを見送って

 

 

 

played marathon.

  マラソンごっこをしました。

 

 

 

Kaito watched Baikinman DVD on the way to nursery school.

  Kaitoマンは保育園の道中、ばいきんまんDVDを見ました。

 

 

 

We had a cultural festival today.

  今日は文化祭でした。

 

 

 

In the morning, we looked around students works of art.

  午前は生徒たちの作品を見てまわりました。

 

 

 

In the afternoon, we had the sale. Although we invited only their parents as guests because of the corona virus, we managed to sell 60 percent of all products.

  午後は販売でした。コロナの影響で保護者のみお客として迎えましたが、何とか60%位は売れました。

 

 

 

It was raining almost all day long.

  ほぼ一日中雨が降っていました。

 

 

 

I participated in the dinner party, of the teachers who live in Shiojiri city, in the evening.

  夕方、塩尻先生会の夕食会に参加しました。

No comments:

Post a Comment