Wednesday, October 28, 2020

28th Oct. Mali Fiefia マリ・フィエフィアだぞ

Mali Fiefia

1028日 マリ・フィエフィアだぞ

 

 

 

 



We saw Tamami off at the kids park.

  キッズパークでTamamiさんを見送りました。

 

 

 

I scattered sawdust on Kaitos marathon course.

  Kaitoマンのマラソンコースに木屑をまきました。

 

 

 

When he is playing marathon, the local train in the forest passes at 7:15, then he always waves his hand. Kaito is thinking that its the train operated by Gaikocchan (skeleton). He says Bye-bye, you can go to the next station (please dont come here...)

  Kaitoマンがマラソンごっこをしている7時15分に森の中を電車が通過します。

 

 


 

Kaito watched Baikinman DVD as usual.

  いつも通りばいきんまんのDVDを見ました。

 

 

 

I observed my student who is taking on-the-job training.

  現場実習をしている生徒を見に行きました。

 

 

 

2 of my colleagues, who were working together until last school year, are going to get married next month. I sent my congratulations. Since a lot of teachers wrote the phrase Happy Wedddingin Japanese or English, I wrote it in Tongan.

  2名の去年まで同じ職場で働いていた先生が来月結婚されるので、メッセージを書きました。たくさんの先生たちが「結婚おめでとう」を英語か日本語で書いていたので、Torojiro先生は特別な思いにするためトンガ語で書きました。

 

 

 

After 5 PM, I planed a wood then gathered sawdust.

  5時以降に木をかんながけして、木屑を集めました。

 

 

 

I cut timbers and started making special product for washing.

  材木を切り、洗濯物のための特別な製品を作り始めました。

 

 

 

On the way back, I watched a freight train.

  帰りに貨物電車を見ました。

No comments:

Post a Comment