Monday, October 19, 2020

19th Oct. Terrible Damage 酷い損傷だぞ

Terrible Damage

1019日 酷い損傷だぞ

 

 

 

 


Kaito was watching tablet PC with Ted bears.

  Kaitoマンはテッドくまさん達とタブレットを見ていました。

 

 

 

Lately Kaito tries to catch up with Tamamis car, when she leaves home, but he cant. Car is faster than Kaito.

  最近KaitoマンはTamamiさんが家を出る時車に追いつこうとします・・・・ができません。車はKaitoマンより速いのです。

 

 

 

We played marathon.

  マラソンごっこをしました。

 

 

 

I jogged together with my students in the morning.

  朝生徒たちと一緒に走りました。

 

 

 

We had a fire drill.

  避難訓練がありました。

 

 

 

We produced a part of rocking chair.

  ロッキングチェアの部品を作りました。

 

 

 

After school, I produced timbers of 1 shelf.

  放課後、棚1台の材木を作りました。欲しいサイズに合う木を買うのではなく、切り出して合うサイズに作り出す所から始まるので大変ですが、非常にやりがいがあります。

 

 

 

Kaito watched TV then

  Kaitoマンはテレビを見て、

 

 

 

played with Ted bears. Since it was cold, Kaito spread a blanket over Ted bears. He has a tender heart.

  テッドくまさん達と遊びました。寒いので、テッドくまさん達に毛布を掛けてあげました。心優しい少年です。

 

 

 

I received a satellite finder from WISH but it was damaged terribly. They are refunding soon.

  WISHから衛星放送受信機を入手しましたが、酷く損傷していました。そのうち払い戻されます。液晶割れる程の損傷って凄いな中国!この損傷レベルはトンガと一緒ですが、払い戻しがあるだけましです。郵便事情がえげつない国同士を比較すれば、わずかに北半球の方が発展していますね・・・トンガではそれがどうした?だから何?ですから(笑)一般的な日本人がこれを目の当たりにすると気絶レベルですが、Torojiro先生は免疫があるので平気です(笑)

https://torojiro.blogspot.com/2010/12/7th-dec-old-boys-went-to-karaoke.html

https://torojiro.blogspot.com/2008/12/8th-dec-although-i-dont-expect-anymore.html

https://torojiro.blogspot.com/2010/12/9th-dec-new-peace-corps-volunteers.html

Articles when I received postal matter トンガで受け取った郵便物の記事

No comments:

Post a Comment