Thursday, October 29, 2020

29th Oct. Chrysanthemum 菊だぞ

Chrysanthemum

1029日 だぞ

 

 

 

 



I scattered sawdust at the kids park.

  キッズパークに木屑をまきました。

 

 

 

We saw Tamami off outside then played marathon.

  外でTamamiさんを見送って、マラソンごっこをしました。

 

 

 

There are a lot of slugs below timbers.

  材木の下にはたくさんのナメクジがいます。

 

 

 

We watched Baikinman DVD as usual.

  いつも通りばいきんまんのDVDを見ました。

 

 

 

Since many potted mum were unsold at the sale, I decided to buy one.

  たくさんの菊が販売で売れ残ったので、1つ買うことに決めました。

 

 

 

I jogged together with my students.

  生徒たちと一緒に走りました。

 

 

 

I made a part of wine table.

  ワインテーブルのパーツを作りました。

 

 

 

This is the potted mum I chose.

  これが選んだ菊の鉢植えです。

 

 

 

I gathered sawdust then

  木屑を集めて、

 

 

 

made timber of the rack for drying.

  物干しの材木を作りました。

No comments:

Post a Comment