Sunday, October 4, 2020

4th Oct. Gravel Mountain 砂利の山だぞ

Gravel Mountain

10日 砂利の山だぞ

 

 

 













At 6 AM, I cleaned our disrict together with my neighbors.

  ご近所さんと地区の掃除をしました。

 

 

 

I jogged for 6 miles as usual.

  いつも通り10kmほど走りました。

 

 

 

I saw Azusa near my house.

  家の近所であずさを見ました。

 

 

 

We played marathon.

  マラソンごっこをしました。

 

 

 

The cylinder-shaped equipment seems to be very difficult for Kaito.

  円筒型遊具はKaitoマンにとって難しそうです。

 

 

 

I attached 2 long boards for Kaitos new slide on my ski carrier then

  スキーキャリアにKaitoマン滑り台用の長い板を2枚取り付けて、

 

 

 

we moved to my school to make them the same height.

  高さをそろえるため学校に行きました。



When I was using dangerous machine tool, Kaito stayed in my car and watched Anpanman DVD.

  危険な工作機械を使っている時、Kaitoマンは車にいて、アンパンマンDVDを見ていました。

 

 

 

Kaito helped me a little.

  Kaitoマンは少し手伝ってくれました。

 

 

 

I carried them by light truck.

  軽トラで運びました。

 

 

 

Kaito watered plants in front of my classroom.

  Kaitoマンは教室前の植物に水をやりました。花壇に行きたいというのを「育てる所に行きたい」と言いました。

 

 

 

He played at school grounds.

  校庭で遊びました。

 

 

 

On the way back, Kaito did a capsuled-toy vending machine and got Precure goods.

  帰りにガチャガチャをやってプリキュアグッズを手に入れました。

 

 

 

Once we came back home, we carried 2 truck of gravel to our house.  

  一旦家に帰って、トラック2杯分の砂利を運びました。

 

 

 

 

Kaito climbed up the gravel mountain then helped me a little.

  Kaitoマンは砂利の山に登り、少し手伝いました。何よりファインプレーは、近所のおっさんが「砂利持って行きすぎじゃない?」みたいに文句言ってきた時、Kaitoマンが「ここから持って行っていいですか?ダメですか~?」と連呼。おっさん笑いながら「いいですよ~」・・・文句言う気が無くなって立ち去る・・・ナイスKaitoマン!!

 20201004_160057 Kaito is playing at gravel mountain

https://youtu.be/Ru6Ubdyaffk

 


 

We visited my school again around 7 PM then changed car.

  7時頃また学校へ行き、車を乗り換えました。

No comments:

Post a Comment