Friday, June 19, 2020

19th Jun. Work of art related to the rainy season 梅雨の作品だぞ

Work of art related to the rainy season
19日 梅雨の作品だぞ



 



It was raining heavily in the morning so Kaito saw Tamami off at the entrance and didnt play at the kids park.
  朝激しく雨が降っていたので、Kaitoマンは玄関でTamamiさんを見送り、キッズパークで遊びませんでした。




Yet, we never stop watching commuter trains.
  しかし決して通勤電車を見ることはやめません。






 
I gave work of art class related to the rainy season. I asked them what the rainy season makes you think of. They replied Snails, frogs, hydrangeas, dolls hung out the window with a wish for good weather and so on.
  梅雨に関する図工授業をしました。梅雨と言えば何を連想するか?聞くと、カタツムリ・カエル・あじさい・てるてる坊主・・・など出てきました。



This is work I made as an example. I exhibited it together with students work.
  見本で作ったTorojiro先生の作品です。生徒の作品と一緒に展示しました。





I picked Kaito up.
  Kaitoマンのお迎えをしました。




I had a small party with colleagues.
  同僚の先生たちと小さい会を開きました。

No comments:

Post a Comment