Thursday, November 23, 2023

23rd Nov. Bicycle, Barbecue, Roasted Sweet Potato 自転車・バーベキュー・やきいもだぞ

Bicycle, Barbecue, Roasted Sweet Potato

11月23日 自転車・バーベキュー・やきいもだぞ

 

 

 





I dried clothes inside, checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  室内に洗濯物を干して、防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 2 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。2つ咲いていました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up around 7:30 AM then ae breakfast.

  Tina姫とKaitoマンは7時半頃起きて、朝食を食べました。

 

 

 


Around 8 AM, I met up with Mr. Miyahara then had our “Bicycle Club Activity” 2 yeas have passed since last time we did this event.

  8時にMiyahara先生と会って、自転車部の活動を開始しました。前回から2年が経っていました。

https://torojiro2.blogspot.com/2021/12/4th-dec-3-mountain-pass-cycling.html

 

 

 

Our first destination was the statue of old guy with lion body, haha.

  最初の目的地は、体がライオンのおっさんでした()

 

 

 

 

After that, we went up to the Enrei Mountain Pass,

  その後、塩嶺峠まで上がって、

 

 

 

moved to the observation deck, saw Mt. Fuji and the other beautiful snowy mountains then

  展望台に移動して、富士山や他のキレイな雪山を見て、

 

 

 

went down to the lake Suwa.

  諏訪湖まで下りました。

 

 

 

At 10 AM, we started cycling around the lake, 10 miles.

  10時に諏訪湖16km一周を始めました。

 

 

 

On the way, we took newly established foot spa then

  道中、新設された足湯にも入り、

 

 

 

finished it at 11:15.

  11時15分、1周を終えました。

 

 

 

Following that, we passed the Enrei Mountain Pass again at 12:00,

  それから、また12時に塩嶺峠を越えて、

 

 

 

went back home within 20 minutes from the pass.

  峠から20分以内で家に帰りました。車と変わりません()

 

 

 

Around 12:30, we quickly started building fire.

  12時半頃、急いで火を起こしました。

 

 

 

We had barbecue party with Miyahara family.

  Miyaharaファミリーとバーベキューをしました。

 

 

 

While kids were playing at a yard,

  子ども達が庭で遊んでいる間、

 

 

 

fathers prepared barbecue.

  お父さんらはバーベキューを準備しました。

 

 

 

Since it was so windy that they ate it inside.

  風が強かったので、室内で食べました。

 

 

 

While kids were playing,

  遊んでいる間に

 

 

 

I completed roasted sweet potatoes.

  やきいもを完成させました。

 

 

 

Of course it was yummy.

  もちろんおいしかったです。

 

 

 

After that, we played dodge ball at a yard. Thank you for coming. Let me do it again soon.

  その後、庭でドッヂボールをしました。お越しいただきありがとうございました。またやりましょう!!

 

 

 

Around 5 PM, we visited Kaito’s favorite amusement park then practiced batting,

  5時頃、Kaitoマンはお気に入りのアミューズメントでバッティング練習をして、

MOV_7361 2023.11.23 Kaito is practice batting


https://youtu.be/7fF6AruOEs0

 

 

 


played coin games and Mario Cart.

  メダルゲームとマリオカートをしました。

 

 

 

On the way back, we ate ice cream in our car.

  帰りに車内でアイスを食べました。

 

 

 

We watched Anpanman,

  アンパンマンを見て、

 

 

 

ate light dinner because we were still full,

  まだ満腹だったので、軽く夕食を食べて、

 

 

 

took a bath, watched Maizen Sisters and read an Anpanman picture book then went to bed.

  お風呂に入って、まいぜんシスターズを見て、アンパンマンの絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment