Wednesday, November 29, 2023

29th Nov. Double Dutch ダブルダッチだぞ

Double Dutch

11月29日 ダブルダッチだぞ

 





























I dried clothes inside in the early morning then

  早朝、洗濯物を室内に干して、




checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito woke up, ate breakfast, prepared for school,

  Kaitoマンは起きて、朝食を食べて、学校準備して、

 

 

 

walked to the end of our site,

  敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

After that, I counted the number of morning glory flower. Only 1 flower was blooming.

  その後、アサガオを数えました。一つだけ咲いていました。

 

 

 

Ichina woke up, saw me off,

  Tina姫は起きて、Torojiro先生を見送って、

 

 

 

visited Tamami’s favorite bakery then

  Tamamiさんお気に入りのパン屋を訪れ、

 

 

 

ate bread all they wanted.

  思う存分パンを食べました。

 

 

 

At school, I taught young teachers how to jump and how to teach double dutch.

  学校で、若い先生達にどうやってダブルダッチを跳び、どうやって教えるかを教えました。最近の若い人はダブルダッチの経験が乏しいようです。まぁ段階を追って教えられるのは特別な能力か・・・ 勉強になったと言ってもらえてよかったです。

 

 

 

Ichina and Kaito played on a sofa and beside Christmas trees.

  Tina姫とKaitoマンはソファの上とクリスマスツリーのそばで遊びました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was hitting Kaito with a toy bat. Oh man!

  家に帰った時、Tina姫はKaitoマン兄さんをバットで叩いていました。おやまぁ~!

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  夕食の時間まで遊んで、

 

 

 

Ichina peeled orange and gave it to me,

  Tina姫はみかんの皮をむいて、Torojiro先生にくれて、

 

 

 

watched Maizen Sisters and read a picture book then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment