Friday, November 10, 2023

10th Nov. New Record, Moral Education, Dried Persimmon 新記録・道徳・干し柿だぞ

New Record, Moral Education, Dried Persimmon

11月10日 新記録・道徳・干し柿だぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and then watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito woke up, ate breakfast then

  Kaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

walked to the meeting place because it was raining slightly.

  小雨だったので集合場所まで歩いていきました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables then counted the number of morning glory flowers. 513 flowers were blooming. Record updated! Wow, over 500!!!

  その後、野菜を収穫して、アサガオを数えました。513個咲いていました。記録更新!500以上~!!!凄すぎる野生のアサガオ

 

 

 

Ichina woke up, watched outside from a balocony,

  Tina姫は起きて、バルコニーから外を見て、

 

 

 

saw me off then ate breakfast.

  Torojiro先生を見送って、朝食を食べました。

 

 

 

After cleaning the hall,

  廊下掃除の後、

 

 

 

Ichina and Tamami visited Kaito’s primary school. It was a Parents’ Day. They had a moral education class.

 Tina姫とTamamiさんはKaitoマンの学校へ行きました。今日は参観日で道徳授業がありました。

 

 

 

I made dried persimmon at school with my students.

  生徒たちと干し柿を食べました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman.

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマンを見ていました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

played until bath time, watched Maizen Sisters then went to bed.

  お風呂の時間まで遊んで、まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment