Tuesday, November 14, 2023

14th Nov. Frost Falls, Strange Posture 霜が降りる・おかしな姿勢だぞ

Frost Falls, Strange Posture

11月14日 霜が降りる・おかしな姿勢だぞ

 

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito woke up, ate breakfast,

  Kaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

walked to the end of our site then

  敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Ichina was sleeping peacefully.

  Tina姫はすやすや眠っていました。

 

 

 

The first frost has fallen this morning.

  今朝、初霜が降りました。

 

 

 

I harvested vegetables a little.

  少し野菜を収穫しました。

 

 

 

Due to the frost, most of morning glory flowers withered but 36 flowers were still blooming.

  霜の影響で、ほとんどのアサガオの花が枯れました。それでもまだ36個の花が咲いていました。

 

 

 

After I left home, Ichina woke up, ate breakfast then

  Torojiro先生が家を出てから、Tina姫は起きて、朝食を食べて、

 

 

 

1699939580778 2023.11.14 Ichina is playing at Sky Park, Playground Equipment


1699947877842 2023.11.14 Ichina is playing at Sky Park, Sandbox


https://youtube.com/shorts/2B_458C5yoQ

visited Sky Park. The warm days continue recently.

  スカイパークに行きました。最近暖かい日が続いています。


 

They ate lunch there and

  スカイパークで昼食を食べて、

 

 

 

1699949425957 2023.11.14 Ichina is playing at Sky Park, Swing


https://youtube.com/shorts/VMoKNfNh8kw

1699949451787 2023.11.14 Ichina is playing at Sky Park, Swing


https://youtube.com/shorts/BLilT9t0YVc


Ichina trained her body.

  Tina姫は体を鍛えました。

 

 

 

At school, I jogged with my students.

  学校で、生徒と走りました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman with the strange posture and

  家に帰った時、Tina姫はおかしな姿勢でアンパンマンを見ていて、

 

 

 

Kaito was watching tablet PC with the strange posture as well.

  Kaitoマンもおかしな姿勢でタブレットを見ていました。

 

 

 

We ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment