Thursday, November 9, 2023

9th Nov. Mum Flower Fence 菊の花の柵だぞ

Mum Flower Fence

11月9日 菊の花の柵だぞ

 

 


 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina and Kaito ate breakfast together.

  Tina姫とKaitoマンは一緒に朝食を食べました。

 

 

 

Kaito prepared for school, walked to the end of our site then

  Kaitoマンは学校準備をして、敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

The mum fence I transplanted the beginning of last summer became “Mum Flower Fence”. It will be bigger fence next year.

  夏の始まりに移植した菊の柵が「菊の花の柵」になりました。来年はもっと大きな柵になるでしょう。

 

 

 

After that, I harvested vegetables then

  その後、野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 436 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。436個咲いていました。

 

 

 

These are the mum fence I transplanted maybe 2 years ago.

  これらは、多分2年前に移植した菊の柵です。

 

 

 

I jogged with my students at school.

  学校で生徒たちと走りました。

 

 

 

Ichina visited Sky Park, improved her physical abilities then

  Tina姫はスカイパークに行って、身体能力を高め、

 

 

 

ate lunch there.

  昼食を食べました。

 

 

 

After they came back home, Ichina and Kaito played together.

  家に帰ってから、Tina姫とKaitoマンは一緒に遊びました。

 

 

 

We ate dinner,

  夕食を食べ、

 

 

 

read an Anpanman book,

  アンパンマンの本を読んで、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment