Tuesday, November 21, 2023

21st Nov. Drug Store Aoki Park and Our Kids' Park 薬のアオキ公園とキッズパークだぞ

Drug Store Aoki Park and Our Kids' Park

11月21日 薬のアオキ公園とキッズパークだぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and then

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. Only 1 flower was blooming.

  アサガオを数えました。1つだけ咲いていました。

 

 

 

Kaito woke up, ate breakfast then prepared for school.

  Kaitoマンは起きて学校準備をしました。

 

 

 

When I harvested vegetable, Kaito left home.

  野菜を収穫している時、Kaitoマンが出発しました。

 

 

 

Kaito dashed to the meeting place and

  Kaitoマンは集合場所までダッシュで行って、

 

 

 

I saw him off here as usual. They go to school with seeing beautiful snowy mountains.

  いつも通り見送りました。彼らはキレイな雪山を見ながら登校します。

 

 

 


Ichina slept a lot, ate breakfast and lunch at home.

  Tina姫はたくさん寝て、家で朝食を昼食を食べました。

 

 

 

After lunch, Ichina and Tamami went out for shopping then played at the park beside the drug store Aoki.

  昼食の後、Tina姫とTamamiさんは出かけて、薬のアオキ付近の公園で遊びました。

 

 

 

After they came back home, Ichina climbed up the step ladder,

  家に帰ってから、Tina姫は脚立に登って、

 

 

 

Ichina and Kaito played at our kids’ park “Private Park”.

  Tina姫とKaitoマンは家のキッズパークで遊びました。

 

 

 

At school, I jogged with my students and

  学校で生徒と走って、

 

 

 

On the way back home, I polished rice.

  帰りに精米しました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters and read a picture book then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment