Monday, November 20, 2023

20th Nov. Marathon Competition マラソン大会だぞ

Marathon Competition

11月20日 マラソン大会だぞ

 

 


I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干し、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

When we were eating breakfast,

  朝食を食べている時、

 

 

 

Ichina woke up then

  Tina姫が起きて、

 

 

 

eat breakfast with us.

  一緒に朝食を食べました。

 

 

 

Kaito walked to the end of our site,

  Kaitoマンは敷地の端まで歩いて行き、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

I harvested vegetables and counted the number of morning glory flower. There was not flower blooming.

  野菜を収穫して、アサガオを数えました。咲いている花はありませんでした。

 

 

 

Ichina saw me off with eating breakfast.

  Tina姫は朝食を食べながら、Torojiro先生を見送りました。

 

 

 

I worked in the morning,

  午前中働いて、

 

 

 

visited Kaito’s primary school around 11 AM,

  11時頃、Kaitoマンの学校に行って、

 

 

 

met up with Ichina and Tamami there.

  そこで、Tina姫、Tamamiさんと会いました。

 

 

 

Marathon competition of Kaito’s school was held today.

  Kaitoマン学校のマラソン大会が開かれました。

 

 

 

Kaito did warm-up exercise well.

  Kaitoマンは準備運動をしっかりしていました。

 

 

 

He stood in the front raw first.

  最初に最前列に並びました。

MOV_7191 2023.11.20Kaito's Marathon Competition, Before Start


https://youtu.be/teawOH9uX1I

 

 

 

The marathon competition started.

  マラソン大会が始まりました。

MOV_7194 2023.11.20Kaito's Marathon Competition, Start


https://youtu.be/6QJjBM2YVbE

 

 

 

Ichina cheered eagerly.

  Tina姫もたくさん応援しました。

 

 

 

Since it’s about 1 mile race, they came back soon. Kaito got 7th place. You did it!

  1kmそこそこのレースなのですぐに戻ってきました。Kaitoマンは7着でした。よくがんばりました。

MOV_7198 2023.11.20 Kaito's Marathon Competition, Got 7th place


https://youtu.be/-Ux2_qUHsL8

 

 

 






















After the race, Kaito waited gently.

  レースの後、Kaitoマンは行儀よく待ちました。

MOV_7201 2023.11.20Kaito's Marathon Competition, Waiting

https://youtu.be/8f10ASY-lpY

 

 

 

Ichina looked sleepy.

  Tina姫は眠そうでした。

 

 

After his marathon competition, Ichina and Tamami went back home and

  マラソン大会の後、Tina姫とTamamiさんは家に戻って、

 

 

 

I went to workplace again then took preventive injection of flu.

  学校に戻って、インフルエンザの注射をうちました。

 

 

 

After that, I worked hard as well today.

  その後、今日も一生懸命働きました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman.

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマンを見ていました。

 

 

 

We ate dinner with reviewing his race today,

  今日のマラソン大会を振り返りながら夕食を食べ、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters and read a picture book then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment