Saturday, November 18, 2023

18th Nov. Tire Exchange, Snowfall タイヤ交換だぞ

Tire Exchange, Snowfall

11月18日 タイヤ交換だぞ

 

 

I jogged via the lake Midoriko and Osakada pond then

  みどり湖、小坂田池経由で走って、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

Ichina tried on skis and then

  Tina姫はスキー板を履いて、

 

 

 

helped me drying clothes.

  洗濯物干しを手伝いました。

 

 

 

After that, I took Ichina to the place, remains of the old Higashi-Shiojiri Station for the first time. Unfortunately, it was after the train had just passed. We will try it again.

  その後、初めて、Tina姫を旧東塩尻駅の遺跡まで連れて行きました。ちょうど電車が通過した後でした。また挑戦します。

 

 

 

Tamami went out with Kaito and Ichina for shopping and I stayed home.

  TamamiさんはKaitoマン、Tina姫と買い物に出かけ、Torojiro先生は家に残りました。

 

 

 

I counted 3 morning glory flowers blooming,

  3個の咲いているアサガオを数え、

 

 

 

harvested cabbage,

  キャベツを収穫して、

 

 

 

changed light dump truck tires from normal tires to snow tires before lunch.

  昼食までに軽ダンプのタイヤをノーマルからスタッドレスに換えました。

 

 

 

We played together at a living room,

  居間で遊んで、

 

 

 

ate lunch,

  昼食を食べて、

 

 

 

watched snowfall then

  雪が降っているのを見て、

 

 

 

I changed tires of CX-5.

  CX-5のタイヤを換えました。

 

 

 

Around 4 PM, we visited Kaito’s favorite amusement park, played coin games,

  4時頃、Kaitoマンお気に入りのアミューズメントパークに行き、メダルゲーム、

 

 

 

crane game then got some boxes of Pocky.

  クレーンゲームをして、いくつかポッキーを獲りました。

 

 

 

On the way back, we visited Second Street.

  帰りにセカンドストリートに寄りました。

 

 

 

We watched Anpanman at Osaka Station,

  アンパンマンを大阪駅で見て、

 

 

 

ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched snowfall around carport.

  カーポート付近の降雪を見て、

 

 

 

watched Taro man and Maizen Sisters then went to bed.

タローマンとまいぜんシスターズを見て寝ました。

 

 

 

Although, my friends in Osaka invited me to their drinking party at that time, it’s too far and takes me 3 days on foot. Maybe next time at regular alumni drinking party in June.

大阪の同期が飲み会に誘ってくれましたが、遠すぎて歩いて3日かかります。今からでは・・・。また次回、6月いつもの同窓会で!

No comments:

Post a Comment