Wednesday, November 22, 2023

22nd Nov. Good Couple Day, My Training Ladder いい夫婦の日・自分のラダーだぞ

Good Couple Day, My Training Ladder

11月22日 いい夫婦の日・自分のラダーだぞ

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and then watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina was sleeping and

  Tina姫は眠っていて、

 

 

 

Kaito woke up then ate breakfast.

  Kaitoマンは起きて朝食を食べました。

 

 

 

I counted the number of morning glory flowers. Only 1 flower was blooming.

  アサガオを数えました。たった一つだけ咲いていました。

 

 

 

I left for school earlier than usual because I had a school bus duty.

  いつもより早く家を出ました。スクールバス当番だったからです。

 

 

 

Tamami walked to the meeting place with Kaito then saw him off there.

  TamamiさんがKaitoマンと一緒に集合場所まで歩いて行って、見送ってくれました。

 

 

 

Tamami sent me a photo of my wristwatch. I left it at home… this watched was showing the date, it’s 22nd November today, 1122, 11 means Good, 22 means Couple in Japanese so I asked my car dealer to register my new car on this date.

  TamamiさんはTorojiro先生の腕時計写真を送ってくれました。家に忘れました・・・時計が11月22日いい夫婦の日を表していました。なのでいい夫婦≒いい家族の日に新車の登録をお願いしました。

 

 

 

I started using my own training ladder at P.E class.

  体育で自分のラダーを使い始めました。学校には備品が少ないのです。

 

 

 

We played xylophone at music class.

  音楽で木琴を演奏しました。

 

 

 

Although, I cannot eat lunch with my family on weekdays, 

  平日家族と一緒に昼食を食べることはできませんが、



I’m trying to come back early and eat dinner together.

  早く帰って、夕食は一緒に食べられるようにしています。


 

 

We played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters and read an Anpanman picture book then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て、アンパンマンの絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment