Monday, November 27, 2023

27th Nov. Peel Oranges みかんの皮をむくぞ

Peel Oranges

11月27日 みかんの皮をむくぞ

 

 

 




I dried clothes inside,

  洗濯物を室内に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito woke up, prepared for school then ate breakfast.

  Kaitoマンは起きて、学校準備をして、朝食を食べました。

 

 

 

I counted the number of morning glory flower. 12 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。12個咲いていました。

 

 

 

Ichina woke up then started eating breakfast.

  Tina姫も起きて、朝食を食べ始めました。

 

 

 

Ichina hasn’t seen Kaito off for a long time.

  Tina姫は久しぶりにKaitoマン兄さんを見送りました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

I said bye-bye then went to school.

  バイバイを言って、学校に行きました。

 

 

 

I jogged with my students at P.E class.

  体育で生徒たちと走りました。

 

 

 

Ichina ate lunch at home then

  Tina姫は家で昼食を食べ、

 

 

 

went shopping to GAZA shopping mall with Tamami. She really likes Anpanman.

  Tamamiさんとギャザへ買い物に出かけました。アンパンマン大好きです。

 

 

 

After that, they visited the auto shop then saw my HIACE. Tamami has been taking care of the factory owner since she started driving.

  その後、彼らはTorojiro先生がハイエースを買う車屋へ行き、ハイエースを見ました。Tamamiさんは運転を始めた頃からお世話になっています。

 

 

 

After work, I visited two clinics. First, I had vaccine of COVID19, moved to the second clinic then treated my finger.

  仕事の後、2か所の診療所に行き、初めにコロナのワクチンをうち、移動して指の治療をしました。

 

 

 

We received great many gifts from Osaka.

  大阪から大量の荷物が届きました。

 

 

 

We ate dinner together.

  一緒に夕食でした。

 

 

 

Ichina can peel the oranges. Wow! She did it then gave the orange. Thank you!

  Tina姫はみかんの皮むきができます。おぉ~!むいた後、みかんをくれました。ありがとう!

 

 

 

We played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters and read a picture book then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment