Wednesday, November 8, 2023

8th Nov. Kerosene, Cup and Ball 灯油・けん玉だぞ

Kerosene, Cup and Ball

11月8日 灯油・けん玉だぞ


 


I watched Taro-man in the early morning.

  早朝タローマンを見ました。

 

 

 

After that, I dried clothes inside then

  その後、室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito went downstairs by himself then lay down on the floor.

  Kaitoマンは自分で下に降りて、床に寝そべりました。

 

 

 

I counted the number of morning glory flowers. There were 385 flowers blooming.

  アサガオを数えました。385個咲いていました。

 

 

 

I saw mum flowers blooming then harvested vegetables.

  菊が咲いているのを見て、野菜を収穫しました。

 

 

 

I left home earlier because,

  早めに家を出ました。

 

 

 

I had a school bus duty.

  スクールバス当番だったからです。

 

 

 

After I left home, Kaito left for school,

  Torojiro先生が出た後、Kaitoマンは学校へ行き、

 

 

 

Ichina ate breakfast,

  Tina姫は朝食を食べ、

 


made dried persimmons with Tamami,

  Tamamiさんと干し柿を作って、

 

 

 

1699428081816 2023.11.08 Ichina is playing at Sky Park, like horizontal bar


https://youtube.com/shorts/OGn1L4uWhWk


1699428101891 2023.11.08 Ichina is playing at Sky Park, Swing by herself


https://youtube.com/shorts/D1jC9666aag


visited Sky Park, trained her body then

  スカイパークに行って、体を鍛えて、


ate lunch there.

  そこで昼食を食べました。

 

 

 

They came back to each other and played together at home.

  お互い帰って来て、家で一緒に遊びました。

 

 

 

I worked hard as usual.

  いつも通り、一生懸命働きました。

 

 

 

On the way back, I bought 2 cans of kerosene. From now, we need kerosene a lot because it’s getting colder.

  帰りに灯油2缶買いました。寒くなってきているので、これからたくさんの灯油が必要です。

 

 

 

We watched Anpanman,

  アンパンマンを見て、

 

 

 

ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

brushed our teeth then

  歯を磨いて、

 

 

 

played until bath time. We haven’t played cup and ball for a long time.  

  お風呂の時間まで遊びました。久しぶりにけん玉をしました。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment