Friday, November 3, 2023

3rd Nov. Mum, Ice Skating, Pocky, New Skis 菊・アイススケート・ポッキー・新しいスキーだぞ 

Mum, Ice Skating, Pocky, New Skis

11月3日 菊・アイススケート・ポッキー・新しいスキーだぞ

 

 



I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the lake Midoriko and Osakada pond.

  みどり湖、小坂田池経由で走りました。

 

 

 

I will use my new marathon shoes soon and will wear green or red shirt at Matsumoto marathon competition on 12 Nov.

  もうすぐ新しいマラソンシューズを使い、11月12日の松本マラソンで、緑か赤のシャツを着ます。

 

 

 

Kaito was watching TV and Ichina was taking cough medicine.

  Kaitoマンはテレビを見ていて、Tina姫は咳止め薬を飲んでいました。

 

 

 

I dried clothes inside because

  室内に洗濯物を干しました。なぜなら

 

 

 

someone was wild burning.

  誰かが野焼きをやっていたからです。

 

 

 

After wild burning, I carried laundry outside.

  野焼きの後、洗濯物を外に運びました。

 

 

 

I counted the number of morning glory flowers with Ichina. 401 flowers were blooming.

  Tina姫とアサガオを数えました。401個咲いていました。

 

 

 

Ichina remembered the name of this flower, mum.

  Tina姫は花の名前を覚えました。「きくのおはな」と言います。

 

 

 

After that, I harvested vegetables then

  その後、野菜を収穫して、

 

 

 

played with Ichina at Japanese-style rooms. She likes this special stepladder.

  Tina姫と和室で遊びました。特殊な脚立が大好きです。

 

 

 

Following that, Kaito and Ichina played together then

  それから、KaitoマンはTina姫と遊び、

 

 

 

played shogi with Kazuma.

  Kazuma君と将棋をしました。

 

 

 

We played at the kids’ park then visited Yamabiko-no-mori ice skating rink around noon.

  キッズパークで遊んで、昼頃、やまびこの森スケート場に行きました。

 

 

 

Kaito and I prepared for ice skating then

  KaitoマンとTorojiro先生はスケート準備をして、

 

 

 

started ice skating. Ichina and Tamami were cheering.

  アイススケートをしました。Tina姫とTamamiさんは声援を送りました。

MOV_6000 2023.11.03 Skate, Yamabiko-no-mori 1


https://youtube.com/shorts/Y9J1XgLRkAU

 

 

 

I haven’t done ice skating for about 20 years but I did it easily, maybe because I’m skiing and inline skating.

  20年位ぶりにアイススケートをしましたが、簡単にできました。多分スキーとインラインスケートをしているからでしょう。

MOV_6008 2023.11.03 Skate, Yamabiko-no-mori


https://youtu.be/VJGnzJtUxu0

 

 

After 1 minutes break,

  1分休憩の後、

 

 

 

we skated again then

  またスケートをして、

MOV_6009 2023.11.03 Skate, Yamabiko-no-mori


https://youtu.be/1icTckZqcO8

 

 

 

we finished it around 1:30 PM.

  1時半頃、スケートを終えました。

 

 

 

We took photos at the parking of Yamabiko-no-mori.

  やまびこの森の駐車場で写真を撮りました。

 

 

 

After that, around 2:30, we visited Matsumoto, enjoyed shopping and

  その後、2時半頃、松本を訪れ、買い物と

 

 

 

games. Kaito got 8 boxes of Pocky for US$1.

  ゲームを楽しみました。Kaitoマンは100円でポッキー8箱獲りました。

 

 

 

As Kaito’s new skis, he should buy 130 cm skis.

  新しいスキーとして、130cmを買うべきです。

 

 

 

We read books at BOOK OFF PLUS then went back home.

  ブックオフプラスで本を読んで家に帰りました。

 

 

 

We watched Anpanman at Osaka Station.

  大阪駅でアンパンマンを見ました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment