Sunday, November 5, 2023

5th Nov. Gravel, Pocky, Tigers Won 砂利・ポッキー・阪神優勝だぞ

Gravel, Pocky, Tigers Won

11月5日 砂利・ポッキー・阪神優勝だぞ

 

 

 





I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

cleaned our district with neighbors. We are supposed to do it on first Monday of every month and November is the last month of the event because it’s getting colder from now.

  ご近所さんと地区掃除をしました。毎月第一日曜日にやりますが、11月が最後です。寒くなるからです。

 

 

 

Following that, I harvested vegetables,

  それから野菜を収穫して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers with Ichina. 387 flowers were blooming.

  Tina姫とアサガオを数えました。387個咲いていました。

 

 

 

Ichina likes mum flowers.

  Tina姫は菊の花が好きです。

 

 

 

After that, I dried clothes outside then

  その後、洗濯物を外に干して、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

I finished carrying the green house at last.

  ようやくビニールハウスを運び終えました。

 

 

 

Following that, I carried soil and gravel to our yard by light dump truck, Ichina was cheering.

  それから、軽ダンプで土と砂利を庭に運びました。Tina姫は声援を送りました。

 

 

 

We ate lunch together.

  一緒に昼食を食べました。

 

 

 

While, Ichina and Kaito were playing at a living room,

  居間でTina姫とKaitoマンが遊んでいる間に、

 

 

 

I finished yard restoration. Light dump truck is very powerful!!

  庭の修復を終えました。軽ダンプは最強です!

 

 

 

When we went out, Kaito and I jogged for about half mile. I will participate in Matsumoto Marathon competition next week and Kaito have marathon record meeting on 20 November at school.

  外出する時、KaitoマンとTorojiro先生は約1km走りました。Torojiro先生は来週松本マラソン、Kaitoマンは再来週学校のマラソン記録会があるのです。

 

 

 

We visited Kaito’s favorite amusement park,

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行き、

 

 

 

enjoyed shopping and I had my hair cut then

  買い物を楽しみ、Torojiro先生は髪の毛を切り、

 

 

 

went back home. 

家に帰りました。

 

 

 

Kaito got 6 boxes of Pocky and 1 Dodeka-bar chocolate for US$1. He is professional crane game player, haha.

  Kaitoマンはポッキー6箱とどでかばー1本を100円で獲りました。プロです()

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

brushed our teeth,

  歯を磨いて、

 

 

 

played with balloons,

  風船で遊んで、

MOV_6201 2023.11.05 Ichina is playing with balloons


https://youtube.com/shorts/XFcn5U52OxM

MOV_6202 2023.11.05 Ichina is playing with balloons


https://youtu.be/-trCrTw8UVo

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

 

 

 

My home town team, Hanshin Tigers won the season after 38 years. Congratulations!!

  地元の阪神タイガースが38年ぶりに優勝しました!おめでとうございます!!めでたしめでたし!

No comments:

Post a Comment