Sunday, September 3, 2023

3rd Sep. Ichina's Birthday Tina姫の誕生日だぞ

Ichina's Birthday

9月3日 Tina姫の誕生日だぞ

 

 

 


Two years ago today, Ichina was born.

  2年前の今日Tina姫が生まれました。

https://torojiro2.blogspot.com/2021/09/3rd-sep-birth.html

 

 

 

Kaito got this pencil case at Second Street and Ichina got these Anpanman hairpins as her birthday present yesterday.

  昨日Kaitoマンはこの筆箱をセカンドストリートで手に入れ、Tina姫はアンパンマンのヘアピンを誕生日プレゼントしてもらいました。

 

 

 

I dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

I cleaned our district with my neighbors.

  ご近所さんと地区を掃除しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

we went out,

  外に出て、

 

 

 

weeded grass,

  草取りをして、

 

 

 

Ichina rode on a tricycle then

  Tina姫は三輪車に乗って、

 

 

 




we counted wild morning glory flowers. There were 48 flowers in bloom.

  野生のアサガオを数えました。48個咲いていました。

 

 

 

After that, we played at the kids’ park then

  その後、キッズパークで遊んで、

 

 

 

watched Anpanman in at living room.

  居間でアンパンマンを見ました。

 

 

 

We didn't enjoy Water World. Ⅰt's getting cooler.

  ウォーターワールドを楽しみませんでした。だんだん涼しくなっています。



After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

we visited Kaito’s favorite amusement park then practiced batting,

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行き、バッティング練習をして、

 

 

 

Ichina enjoyed Kirby of the Stars game,

  Tina姫は星のカービィゲームを楽しんで、

 

 

 

Kaito enjoyed coin games and we enjoyed bingo game.

  Kaitoマンはメダルゲームをして、皆でビンゴを楽しみました。

 

 

 

Kaito got Anpanman doll and Dokin-chan doll from a crane game for Ichina.

  KaitoマンはTina姫の為に、クレーンゲームでアンパンマンとドキンちゃんを獲りました。

 

 

 

Following that, we visited the big supermarket then Ichina got another birthday present.

  それからビッグでTina姫は他にも誕生日プレゼントをゲットしました。

 

 

 

We bought ice creams then ate them in our car.

  アイスを買って車内で食べました。

 

 

 

On the way back, we bought Tamami’s stationery and seedlings of cabbage at Cainz home center.

  帰りにカインズでTamamiさんの文房具とキャベツの苗を買いました。

 

 

 

We played at the kids’ park,

  キッズパークで遊んで、

 

 

 

watched Anpanman then

  アンパンマンを見て、

 

 

 

ate dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

 

 

 

After dinner, we started Ichina’s birthday party in family.

  夕食後、家族内でTina姫の誕生日会を開きました。

 

 

 

These were birthday gifts from Kaito. He got them at the amusement.

  Kaitoマンからの誕生日プレゼントです。アミューズメントで獲りました。

 

 

 

Birthday gift from family.

  家族からの誕生日プレゼントです。

 

 

 

Ichina got Anpanman mop. She is mopping with wind wiper every day so we chose it and

  Tina姫はアンパンマンのモップを手に入れました。毎日窓拭きワイパーでモップをしているので、これを選びました。

 

 

 

Ichina was pleased.

  喜んでくれました。

MOV_2323 2023.09.03 Ichina's Birthday 1, Anpanman wiper, Birthday present


https://youtu.be/7LkBDEf8Nps

 

 

 

After that, Ichina blew candle. Kaito helped her because she cannot blow candle well haha.

  その後、Tina姫はろうそくを消しました。KaitoマンはTina姫が上手にできないのでお手伝いしました。

MOV_2332 2023.09.03 Ichina's Birthday 2, Blow candle


https://youtu.be/2AoMO82sxvM

 

 

 

Happy 2nd birthday Ichina~!

  Tina姫、2歳の誕生日おめでとう!

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment