Friday, September 15, 2023

15th Sep. Messages 寄せ書きだぞ

Messages

9月15日 寄せ書きだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

filled two swimming pools because we might be able to enjoy Water World again.

  2つのプールを満水にしました。またウォーターワールドを楽しめるかも知れなかったからです。

 

 

 

After that, I harvested vegetables then

  その後、野菜を収穫して、

 

 

 

dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Ichina woke up then counted the number of morning glory flowers. 115 flowers were blooming. That was a new record. Over 100!!!

  Tina姫は起きて、アサガオを数えました。115個咲いていました。新記録です!100以上~!!

 

 

 

We ate breakfast together,

  一緒に朝食を食べて、

 

 

 


Kaito prepared for school then

  Kaitoマンは学校準備をして、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him here as usual.

  いつも通りに見送りました。

 

 

 

Ichina watched Chii kawa characters on TV then saw me off.

  Tina姫はめざましテレビでちいかわを見て、見送ってくれました。

 

 

 

We made a lot of products for our cultural festival.

  文化祭に向けてたくさんの製品を作りました。

 

 

 

After lunch,

  昼食後、

 

 

 

Ichina brushed her teeth,

  Tina姫は歯を磨いて、

 

 

 

put on her shoes,

  靴を履いて、

 

 

 

went out then played with an umbrella.

  外に出て傘で遊びました。

 

 

 

Kaito won the prize and got the tote bag.

  Kaitoマンはまけんグミの懸賞に当たり、トートバッグを手に入れました。

 

 

 

It was the last day of teaching practice. We gave him our massages.

  教育実習最終日でした。寄せ書きを渡しました。

 

 

 

Thank you for coming to our classroom. You did very well and please be a good teacher.

  うちのクラスに来てくれてありがとうございました。大変よくやってくれました。良い先生になってくださいね。山ネコNo.516を渡しました。

 

 

 

Following that, one of my colleague bought short cake. We consoled our hard work.

  それから同僚の先生がケーキを買ってきて、ハードな一週間を慰労しました。

 

 

 

I left school slightly later than usual.

  いつもより少し遅く帰りました。

 

 

 

When I came back home, they had already finished dinner so I played with them until bath time then

  家に帰った時すでに夕食を終えていたので、お風呂の時間まで遊び、

 

 

 

I ate dinner.

  夕食を食べました。

 

 

 

After that I took a bath, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  その後、Torojiro先生も風呂に入り、まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment