Friday, September 1, 2023

1st Sep. Street Guidance 街頭指導だぞ

Street Guidance

9月1日 街頭指導だぞ

 

 

 


In the early morning, I dried clothes outside,

  早朝洗濯物を外に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

harvested vegetables then

  野菜を収穫して、

 

 

 

filled the swimming pools with river water.

  川水でプールを満水にしました。

 

 

 

Kaito woke up then

  Kaitoマンは起きて、

 

 

 

counted wild morning glory flowers in bloom. There were 32 flowers.

  野生のアサガオを数えました。32個咲いていました。

 

 

 

We ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

Kaito prepared for school,

  学校準備をして、

 

 

 

walked to the end of our site.

  敷地の端まで歩いて行き、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I couldn’t saw him off at the usual place but

  いつもの場所では見送らず、

 

 

 

saw him off at the crossing. I took charge of street guidance duty of his school today.

  この交差点で見送りました。今日はKaitoマン学校の街頭指導係でした。

 

 

 

He was walking while being careful about traffic.

  Kaitoマンは交通に気を付けながら歩いていました。

 

 

 

Ichina weeded grass at our yard,

  Tina姫は庭で草を取って、

 

 

 

played a swing then

  ブランコをして、

 

 

 

ate lunch.

  昼食を食べました。

 

 

 

I enjoyed bowling with students at school.

  学校で生徒たちとボウリングを楽しみました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman and

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマンを見ていて、

 

 

 

Kaito was watching tablet PC.

  Kaitoマンはタブレットを見ていました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

watched Maizen Sisters then they went to bed.

  まいぜんシスターズを見て、彼らは寝ました。

 

 

 

I helped my friend Justin to buy BANDAI figures. He cannot buy it in HK.

  香港人のJustinさんの買い物の手伝いをしました。バンダイフィギュアを彼の国では買えないのです。

No comments:

Post a Comment