Thursday, September 7, 2023

7th Sep. Just in case 念のためだぞ

Just in case

9月7日 念のためだぞ

 

 


I dried clothes outside in the early morning,

  早朝洗濯物を外に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

filled swimming pools with river water then

  川水でプールを満水にして、

 

 

 

harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

MOV_2537 2023.09.07 Kaito is walking on the wall


https://youtu.be/ZyYb31bKafQ

counted wild morning glory flowers in bloom. There were 51 flowers.

  野生のアサガオを数えました。51個ありました。


 

 

 

We ate breakfast together,

  一緒に朝食を食べて、

 

 

 

Kaito prepared for school then

  Kaitoマンは学校準備をして、

 

 

 

dashed to the meeting place. It might be raining so Kaito brought an umbrella just in case.

  集合場所までダッシュで行きました。雨が降りそうだったので、念のため傘を持っていきました。

 

 

 

He walks for 40 minutes (one way) every day to get to school, so there is high probability of getting caught in the rain on the way.

  Kaitoマンは毎日学校まで片道40分歩くので道中雨にうたれる確率が高いのです。

 

 

 

After that, Ichina watched Anpanman and

  その後、Tina姫はアンパンマンを見て、

 

 

 

cleaned rooms with Anpanman mop.

  アンパンマンモップで部屋を掃除しました。

 

 

 

I enjoyed Kimball with my students.

  生徒たちとキンボールを楽しみました。

 

 

 

On the way back home, I stopped at the railway crossing then watched the limited express Shinano.

  帰り道に踏み切りに停まって、特急しなのを見ました。

 

 

 

When I came back home, I took Ichina to a balcony then watched Blue Thunder, freight train.

  家に帰って、Tina姫をバルコニーに連れて行き、ブルーサンダー貨物列車を見ました。

 

 

 

Following that, we watched Anpanman,

  それからアンパンマンを見て、

 

 

 

ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

Ichina wore an Anpanman had, chair, until bath time,

  Tina姫はお風呂の時間までアンパンマンの帽子(いす)をかぶって、

 

 

 

watched batting movie then went to bed.

  バッティング動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment