Saturday, September 23, 2023

23rd Sep. Hang from a horizontal bar 鉄棒にぶら下がるぞ

Hang from a horizontal bar

9月23日 鉄棒にぶら下がるぞ

 

 

Since, it was cold in the early morning, I used heater function of the spot air conditioner. It works well!

  早朝寒かったので、スポットエアコンの暖房機能を使いました。バッチリです!

 

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants, dried clothes inside then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、室内に洗濯物を干して、

 

 

 

went for a jog via the lake Midoriko and Osakada pond.

  みどり湖・小坂田池経由で走りました。

 

 

 

When I came back home, I used the spot air conditioner as a dehumidifier.

  家に帰った時、スポットエアコンを除湿器として使いました。

 

 

 

I harvested vegetables and played together with Ichina.

  野菜を収穫して、Tina姫と遊びました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I carried laundry out.

  洗濯物を外に運んで、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 176 flowers were blooming. It was a new record.

  アサガオの数を数えました。176個咲いていました。新記録でした。

 

 

 

At 9:30, Kaito started horizontal bar practice. Now, his success rate of reverse is 30 %.

  9時半にKaitoマンは鉄棒練習をしました。今逆上がりの成功率は30%くらいです。

MOV_3532 2023.09.23 Horizontal Bar 3, Kaito did a reverse


https://youtube.com/shorts/oJo4xBHgcp0

 

 

 

Ichina was hanging from a horizontal bar. Her success rate of it is 100 % haha.

  Tina姫は鉄棒からぶら下がっていました。成功率100%です()

MOV_3527 2023.09.23 Horizontal Bar 1, Ichina


https://youtube.com/shorts/hoCpXkIkNmM

MOV_3531 2023.09.23 Horizontal Bar 2, Ichina


https://youtube.com/shorts/Fymox0pAR2A

 

 

 

They practiced together. Our handmade horizontal bar size is enough for 2 kids.

  一緒に練習しました。手作り鉄棒は子ども2人には十分なスペースです。

 

 

 

After that, we played Boccia at Japanese-style rooms then

  その後、ボッチャをして、

 

 

 

watched Anpanman at study room.

  書斎でアンパンマンを見ました。

 

 

 

Two elderly women visited our house. I know that our house land used to be company housing of JR, Japan Railway, before our house was built. One of them live there about 50 years ago. She remembers the giant tree and asked me to take photos of it from our house land. I willingly accepted.

  2人の女性が訪ねてきました。我が家が建つ前、この土地にJRの社宅があったのを知っています。その1人が50年位前、ここに住んでいたのです。この巨木を覚えていて、敷地から写真を撮らせて欲しいと言いました。快諾しました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

I put the spot air conditioner on my car, fill the kerosene tank then went out.

  スポットエアコンを車に乗せて、灯油タンクを満たして、外出しました。

 

 

 

Kaito practiced batting,

  Kaitoマンはバッティング練習をして、

MOV_3552 2023.09.23 Batting Cage 1


https://youtube.com/shorts/8pR2M6lep58

MOV_3553 2023.09.23 Batting Cage 2


https://youtube.com/shorts/tQiEUgMUP8M

 

 

 

enjoyed coin games and we enjoyed bingo game.

  メダルゲームをして、皆ビンゴゲームをしました。

 

 

 

After that, we enjoyed shopping then ate ice cream in our car.

  その後、買い物を楽しんで、車内でアイスを食べました。

 

 

 

We bought Halloween goods at Daiso, bought kerosene at Cainz then went back home.

  ダイソーでハロウィングッズを、カインズで灯油を買って帰りました。

 

 

 

We watched train DVD until dinner time.

  夕食時間まで電車DVDを見ました。

 

 

 

We had dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

played together at Japanese-style room with Halloween costume until bath time,

  お風呂の時間までハロウィンコスチュームで和室で遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました

No comments:

Post a Comment