Friday, September 29, 2023

29th Sep. Two Full Moons 2つの満月だぞ

Two Full Moons

9月29日 2つの満月だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants while Ichina and Kaito were sleeping.

  Tina姫、Kaitoマンが眠っている間に、防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

I harvested vegetables. We need to harvest sweet potatoes as soon as possible because monkeys are aiming for them.

  野菜を収穫しました。できるだけ早くサツマイモを収穫しなければなりません。猿が狙っているからです。

 

 

 

We counted the number of morning glory flowers. 158 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。158個咲いていました。

 

 

 

After that, I dried clothes outside,

  その後、洗濯物を外に干して、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

Kaito prepared for school and walked to the end of our site,

  Kaitoマンは学校準備をして敷地の端まで歩いて行って、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りに見送りました。

 

 

 

After breakfast, Ichina saw me off at a living room.

  朝食の後、Tina姫はTorojiro先生を居間で見送りました。

 

 

 

We played baseball at P.E class. I did a lot of things but I had no time to take a lot of photos because I was very busy.

  体育で野球をしました。たくさんのことをしましたが、たくさん写真を撮る時間がありません。忙しいのです。

 

 

 

On the way back, I visited the clinic then had a body maintenance.

  帰りに整骨院に行き、体のメンテナンスをしました。体と心の歪みを直します。心の歪みは手の施しようがないようです()

 

 

 

It was Mid-Autumn Harvest Moon Day today but when I came back home, I couldn’t see it because it was cloudy.

 今日は中秋の名月でしたが、家に帰った時、曇っていて見られませんでした。

 

 

 

After dinner, we could see it clearly but we don’t have to try to see it eagerly because we have two harvest moons every day.

  夕食後、きれいに見えました・・・が一生懸命見ようとする必要がありません。毎日2つの満月が見られますので・・・

 

 

 

Yes, Ichina and Kaito’s chubby face, haha. A few years ago, we had only one full moon every day, Kaito, but now we have two full moons every day, Ichina and Kaito.

  はい、Tina姫とKaitoマンのぽちゃぽちゃな顔です()。以前は1つの満月が毎日ありましたが、今は2つの満月です。

https://torojiro2.blogspot.com/2020/10/1st-oct-full-moon.html

https://torojiro2.blogspot.com/2021/09/21st-sep-full-moon-anpanman.html

https://torojiro2.blogspot.com/2022/09/13th-sep-full-moons.html

 

 

 

Finally, we watched scary Maizen Sisters then went to bed.

  最後に怖いまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment