Saturday, September 9, 2023

9th Sep. Three Balls of Cabbage 3玉のキャベツだぞ

Three Balls of Cabbage

9月9日 3玉のキャベツだぞ

 

 

I dried clothes outside in the early morning,

  早朝洗濯物を外に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools then

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

went for a jog via the lake Midoriko and Osakada pond.

  みどり湖、小坂田池経由で走りました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

we counted the number of morning glory flowers and 71 flowers were blooming.

  アサガオの花を数え、71個咲いていました。

 

 

 

Kaito touched the surface of our swimming pool and said “Cold”

  Kaitoマンはプールの水面を触って、冷たい!と言いました。

 

 

 

Following that, I harvested usual vegetables and cabbage. Since I left cabbage farm for about a month, 3 balls cabbage were harvest time.

  それから、いつもの野菜とキャベツを収穫しました。1か月キャベツ畑を放置していたら、3玉収穫時期になっていました。

 

 

 

Ichina watched Anpanman then

  Tina姫はアンパンマンを見て、

 

 

 

weeded grass with Tamami, I transplanted the seedlings of cabbage and Kaito played with blocks.

  Tamamiさんと草取りをして、Torojiro先生はキャベツの苗を植え、Kaitoマンはブロックで遊びました。

 

 

 

After that, I washed and dried clothes, I used for jogging, then

  その後、ジョギングで使った服を洗って干して、

 

 

 

checked temperature of our swimming pools. It’s very hot this summer so we may be able to enjoy Water World again.

  プールの温度を確認しました。今年は暑いのでまたウォーターワールドができるかもしれません。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

we took off clothes,

  洗濯物を取り入れて、

 

 

 

visited Matsumoto city for shopping.

  買い物で松本を訪れました。

 

 

 

Around 3:30 PM, Kaito practiced batting at his favorite amusement park,

  3時半頃、お気に入りのアミューズメントパークでKaitoマンはバッティング練習をして、

 

 

 

played coin games,

  メダルゲームをして、

 

 

 

we enjoyed bingo game. 2 of 4 got prize.

  ビンゴゲームを楽しみました。4人中の2人が景品が当たりました。

 

 

 

After amusement park, we enjoyed shopping again until it got dark.

  アミューズメントの後、暗くなるまで再び買い物を楽しみました。

 

 

 

After we came back home, Ichina watched Anpanman,

  家に帰って、Tina姫はアンパンマンを見て、

 

 

 

we ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

we got silver angel with chocoball snack.

  チョコボールで銀のエンゼルをゲットしました。

 

 

 

We played until bath time. Ichina was brushing Anpanman teeth.

  お風呂の時間まで遊びました。Tina姫はアンパンマンの歯を磨いていました。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment