Sunday, September 10, 2023

10th Sep. Victory of ground golf, Last Water World グランドゴルフ優勝・最後のウォーターワールドだぞ

Victory of ground golf, Last Water World

9月10日 グランドゴルフ優勝・最後のウォーターワールドだぞ

 

 


I dried clothes outside in the early morning,

  早朝洗濯物を外に干して

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body,

  体がライオンのおっさん経由で走って、

 

 

 

harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

cut grass with mower then

  ビーバーで草刈りをして、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers in bloom. 89 flowers were blooming.

  咲いているアサガオの数を数えました。89個咲いていました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、



Kaito and I left for Osakada Park then

  小坂田公園に向けて出発して、

 

 

 

participated in grand golf competition of our district at 9 AM. We played 16 holes and finally,

  9時に地区のグランドゴルフ大会に出ました。16ホール回って最終的に・・・

 

 

 

I got the first place. It must be beginner’s luck.

  なんと1位になって優勝してしまいました。ビギナーズラックってやつです()

 

 

 

After that, we watched soccer practice game of Matsumoto Yamaga for 20 minutes then went back home.

  その後、20分間、松本山雅の練習試合を見て、家に帰りました。

 

 

 

The prize of my victory was cooking oil set. Thank you!

  優勝の景品は料理油のセットでした。5,000円相当!ありがとうございます!!

 

 

 

Since, it was very hot today, we decided to open Water World.

  今日はとても暑かったので、ウォーターワールドをやることにしました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

We started Water World around 1 PM.

  1時頃、ウォーターワールドを始めました。

 

 

 

one of our neighbors Kazuma, who is 5th grade and also participated in grand golf competition, joined us.

  近所さんで、今日グランドゴルフに出ていた5年生のKazuma君も加わりました。

GOPR1079 10 Sep. 2023 Water World 1, Slackline and Stepladder, Kazuma


https://youtu.be/adKzvzwe6XM

 

 

 

The 5th grade’s jump is great!

  5年生のジャンプは凄いです!

GOPR1080 10 Sep. 2023 Water World 2, Kazuma jumped twice


https://youtu.be/A31AGcc5QY0

 

 

 

Kaito is learning a lot of things from elder grade friends every day. He puts himself in a good environment.

  Kaitoマンは毎日上級生からたくさんのことを学んでいます。とても良い環境にいますね。

GOPR1081 10 Sep. 2023 Water World 3, Kaito jumped from the stepladder


https://youtu.be/OqBjSSr60GE

GOPR1082 10 Sep. 2023 Water World 4, Playing with slackline


https://youtu.be/kh_QTQ7uK_Q

GOPR1083 10 Sep. 2023 Water World 5, Kazuma jumped from the stepladder and Kaito went to toilet


https://youtu.be/ysZgNcFChMs

 

 

 

Finally, they tried triathlon game. They did 3 events, first slack line, next flutter kick, finally jump from the stepladder. Although, Kazuma is of course great, Kaito tried to catch up with him until the end.

 最後にトライアスロンゲームをしました。最初にスラックライン、次にバタ足、最後に脚立ジャンプです。Kazuma君はすごいのですが、Kaitoマンは最後まで追いつこうとがんばりました!

GOPR1084 10 Sep. 2023 Water World 6, Compete in 3 events, slackline, flutter kick and stepladder


https://youtu.be/DKqS_u03cyM

 

 

 

After Kazuma and Kaito finished Water World, Ichina started enter the swimming pools around 2 PM.

  Kazuma君とKaitoマンがウォーターワールドを終えた時、2時頃Tina姫はプールに入りました。

 

 

 

It was a great summer season for Ichina as well.

  Tina姫にとっても素晴らしいシーズンでした。

 

 

 

After that, Kazuma played together with Kaito and Ichina then went back home. Thank you for coming.

  その後、Kazuma君はKaitoマン、Tina姫と遊んで家に帰りました。来てくれてありがとう!

 

 

 

I worked a lot then

  たくさん仕事をして、

 

 

 

sprinkled nutrients, HB-101, to plants.

  植物にHB-101をまきました。

 

 

 

Ichina and Kaito played inside.

  Tina姫とKaitoマンは室内で遊びました。

 

 

 

After dinner,

  夕食の後、

 

 

 

We played until bath time as usual. Ichina tried to jump from the table, maybe because she was watching Kazuma and Kaito jumping from the stepladder.

  お風呂の時間までいつも通り遊びました。Tina姫はテーブルから飛ぼうとしました。たぶんKazuma君とKaitoマンが脚立から飛んでいるのを見ていたからでしょう。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment