Friday, September 8, 2023

8th Sep. Drawing 描いているぞ

Drawing

9月8日 描いているぞ

 

 

 


I wached “Oyasumi Taro-man” TV program at 3:30 AM,

  3時半頃、おやすみタローマンを見て、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

harvested vegetables with watching the frog,

  カエルを見ながら野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers, there were 84 in bloom, then

  アサガオの数を数えて(84個咲いていました。)、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Kaito walked to school because it was raining.

  Kaitoマンは雨が降っていたので、集合場所まで歩いていきました。

 

 

 

I saw him off as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Ichina was drawing picture on the picture board.

  Tina姫はおえかき先生に絵を描いていました。

 

 

 

She saw me off with watching Anpanman.

  アンパンマンを見ながら見送ってくれました。

 

 

 

At school, I made accessories, of key chain, from plastic board.

  学校でプラ板でキーホルダーのアクセサリーを作りました。

 

 

 

After I came back home, I took Ichina to a balcony then watched Blue Thunder freight train and the limited express Azusa.

  家に帰った後、Tina姫とバルコニーで貨物列車ブルーサンダーと特急あずさを見ました。

 

 

 

They always play at a living room and Kaito watches tablet PC at a bed room until dinner time.

  いつも夕食の時間は居間で遊んだり、Kaitoマンは寝室でタブレットを見たりします。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

Ichina wore an Anpanman hat (bath chair),

  アンパンマンの帽子(お風呂イス)をかぶって、

 

 

 

played with hula hoop until bath time,

  お風呂の時間までフラフープで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment