Thursday, September 14, 2023

14th Sep. Wash Hands 手を洗うぞ

Wash Hands

9月14日 手を洗うぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes outside then

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。

 

 

 

Although, Kaito was still sleeping, Ichina woke up then

  Kaitoマンはまだ眠っていましたが、Tina姫は起きて、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers with me. 88 flowers were blooming.

  Torojiro先生とアサガオを数えました。88個咲いていました。

 

 

 

She can wash her hands by herself.

  自分で手を洗えます。

 

 

 

After that, we ate breakfast,

  その後、朝食を食べ、

 

 

 

walked to the end of our site then

  敷地の端まで歩いて行き、

 

 

 

Kaito dashed to the meeting place.

  Kaitoマンは集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りに見送りました。

 

 

 

When I left for school, Ichina was roller mopping.

  家を出る時、Tina姫はローラーモップをしていました。

 

 

 

I made our products with my students for the sale at the school festival.

  文化祭の販売に向けて、生徒たちと製品を作りました。

 

 

 

I received photos from Tamami. They were playing at the kids’ park.

  Tamamiさんから写真を受け取りました。キッズパークで遊んでいました。

 

 

 

I divided students into 4 P.E groups.

  生徒たちを体育の4つのグループに分けました。

 

 

 

After school, we made message for teaching trainee. He will finish teaching practice tomorrow.

  放課後、教育実習生への寄せ書きを作りました。明日教育実習を終えます。

 

 

 

On the way back home, I stopped at the railway crossing and watched the limited express Shinano.

  帰りに踏み切りで停まり、特急しなのを見ました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito finished dinner and started playing at dining kitchen.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンは夕食を終え、ダイニングキッチンで遊び始めました。

 

 

 

We played at a living room until bath room.

  お風呂の時間まで居間で遊びました。

 

 

 

Ichina jumped from the living table.

  Tina姫は居間のテーブルから飛びました。「いくまーす」と言います()

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment