Saturday, September 16, 2023

16th Sep. I cut copper tube 銅管を切ったぞ

I cut copper tube

9月16日 銅管を切ったぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged along the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

I harvested vegetables. Today I got 2 balls of cabbage.

  野菜を収穫しました。今日は2玉のキャベツが獲れました。

 

 

 

Ichina was playing at a living room.

  Tina姫は居間で遊んでいました。

 

 

 

When I was mowing, accidentally, I cut copper tube by mower. Kerosene gushed out! I closed the main valve then called the vendor but they didn’t answer the phone maybe because it was 3 consecutive holidays.

 I called to my favorite shop, PLUS ONE, thanks to the explanation from the staff, I decided to repair it by myself, haha.

  草刈りをしている時、ビーバーで灯油の銅線を切ってしまいました。灯油が噴き出しました・・・。元栓を閉めて、業者に電話しましたが出ませんでした・・・。3連休だからでしょう・・・。

 お気に入りの店プラスワンに電話しました。スタッフの説明のお陰で、自分で修理することにしました。

 

 

 

We counted the number of morning glory flowers. 108 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。108個咲いていました。




Kaito and Ichina touched water of swimming pools then felt it’s too cold.

  KaitoマンとTina姫はプールの水を触って、冷たすぎ・・・と感じました。

 

 

 

We couldn’t enjoy Water World but enjoyed kids’ park.

  ウォーターワールドは楽しめませんでしたが、キッズパークを楽しみました。

 

 

 

Ichina sit on my handmade rocking chair and stood once.

  Tina姫は手作りロッキングチェアに座り、一度立ちました!

 

 

 

Around 11:30 AM, Kaito and I visited PLUS ONE and bought the part to repair copper tube.

  11時半頃、KaitoマンとTorojiro先生はプラスワンに行って、銅線修理のパーツを買いました。

 

 

 

After that, Kaio practiced batting then

  その後、Kaitoマンはバッティング練習をして、

MOV_3121 2023.09.16 Batting Cage 1


https://youtu.be/utd9GmJWld0

 

 

 

enjoyed coin games a little. Kaito got Mikey doll. The amusement park is very close to PLUS ONE.

  メダルゲームを少し楽しみました。Kaitoマンはマイッキー人形をゲットしました。四角マイッキーは珍しいので欲しかったそうです。アミューズメントパークはプラスワンのすぐ近くなのです。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

I repaired the tube. I found that I need another part because the end of the tube connected to the kerosene tank also need repair.

  管を修理しました。切った部分だけでなく、灯油タンクに繋がっている管の端も修理が必要だったのです。グネグネ動かしているうちに亀裂が入ったのか…。

 

 

 

In the afternoon, we went out for shopping. First, Kaito practiced batting again.

  午後、買い物に出かけました。最初Kaitoマンはまたバッティング練習をしました。

MOV_3134☆☆☆ 2023.09.16 Batting Cage 2, The last ball, someone's ball hits Kaito's ball, he was supposed to hit


https://youtu.be/fU_AzZPJaWs

Miracle happened!

  奇跡です!!

 


Following that, I walked to PLUS ONE and bought the extra part.

  それから、Torojiro先生はプラスワンまで歩いて行って、パーツを買いました。

 

 

 

After that, I met up with Ichina, Kaito and Tamami at Watahan supermarket.

  その後、綿半で買い物をしているTina姫、Kaitoマン、Tamamiさんと会いました。

 

 

 

We enjoyed bingo game then went back home.

  ビンゴゲームを楽しんで家に帰りました。

 

 

 

Ichina and Kaito played at the kids’ park and

  Tina姫とKaitoマンはキッズパークで遊んで、

 

 

 

I repaired the copper tube completely. We can take a bath tonight!

  Torojiro先生は銅管を完全に修理しました。これで今晩お風呂に入れます!

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

we played at a living room until bath time,

  お風呂の時間まで居間で遊んで、

 

 

 

watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment