Sunday, September 17, 2023

17th Sep. Horizontal Bar, Shabu-Shabu 鉄棒・しゃぶしゃぶだぞ

Horizontal Bar, Shabu-Shabu

9月17日 鉄棒・しゃぶしゃぶだぞ

 

 

 




I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes outside then

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

jogged via the lake Midoriko and Osakada pond.

  みどり湖、小坂田池経由で走りました。

 

 

 

After I harvested vegetables,

  野菜を収穫した後、

 

 

 

we ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

counted the morning glory flowers. 144 flowers were blooming. It was a new record.

  アサガオを数えました。144個咲いていました。新記録でした。

 

 

 

Following that, Ichina touched the water in the smaller swimming pool,

  それからTina姫は小さい方のプールの水を触って、

 

 

 

Kaito played at the kids’ park and

  Kaitoマンはキッズパークで遊んで、

 

 

 

I repaired Kaito’s mallet golf stick.

  Torojiro先生はKaitoマンのマレットゴルフのスティックを修理しました。

 

 

 

When Kaito was practicing horizontal bar, I felt today’s sunlight was strong so

  Kaitoマンが鉄棒練習をしている時、今日は日差しが強いと感じたので、

 

 

 

I replaced the equipment for umbrella from our swimming pool to the kids’ park.

  この用具をプールからキッズパークへ付け替えました。

 

 

 

Kaito practiced backwards hard and Ichina was cheering him. Although, he succeeded it once, I couldn’t take its movie. Maybe soon, we can do it again.

  Kaitoマンは逆上がりの猛練習をして、Tina姫は応援しました。1回成功しましたが、動画に撮れませんでした・・・。またそのうちできるでしょう。

MOV_3199 2023.09.17 Practicing backwards on a horizontal bar, almost


https://youtube.com/shorts/biHsh69KGlk

MOV_3200 2023.09.17 Practicing backwards on a horizontal bar, almost, Kaito succeeded it just before I recorded this movie


https://youtube.com/shorts/dt8XmV-AOJY

MOV_3202 2023.09.17 Practicing backwards on a horizontal bar, almost, tired


https://youtube.com/shorts/9oYfx2qD6s4

 


 

Around 11 AM, we met up with grandparents at Shabu-you restaurant which provides us with Shabushabu (Japanese hotpot desh).

  11時頃、じいじばあばとしゃぶ葉で会いました。

 

 

 

We celebrated Respect for the Aged Day and enjoyed All-You-Can-Eat course.

  敬老の日を祝い、食べ放題を楽しみました。

 

 

 

After that, we visited AEON mall.

  その後、イオンモールに行きました。

 

 

 

I experienced the latest edition of my massage bed. It was not so different from mine.

  スリーミーの最新バージョンを体験しました。自分のとそれほど変わりませんでした。

 

 

 

After a long time away, we visited the cheap sweet shop, Mom-and-Pop candy store.

  久しぶりに駄菓子屋に行きました。

 

 

 

On the way back, we visited Second Street and

  帰り道にセカンドストリートと

 

 

 

Off House then Ichina and I watched passing limited express, Azusa. Kaito used to watch trains here when he was Ichina’s age.

  オフハウスに寄って、Tina姫とTorojiro先生は通過する特急あずさを見ました。KaitoマンもTina姫の歳によくココで見たものでした。

MOV_3218 2023.09.17 Passing train near Hirata station, Azusa


https://youtube.com/shorts/lPyiSLdkgs8

 

https://torojiro2.blogspot.com/2019/03/10th-mar-helmet-passing-train.html

190310_172143 10 Mar. 2019 Passing Train


https://youtu.be/YOCaHtPwATQ

 



 

Following that, we bought Ichina’s Anpanman book at Book Off Plus then went back home.

  それから、ブックオフプラスでTina姫のアンパンマン本を買って家に帰りました。

 

 

 

We didn’t eat dinner because thanks to Shabuyou Restaurant, we were full until the next morning. After bath, we read new Anpanman book then went to bed.

  夕食を食べませんでした。しゃぶ葉のお陰で翌朝まで満腹だったからです。お風呂の後、新しいアンパンマンの本を読んで寝ました。

 

 

 

I bought the spot air conditioner online, Yahoo auction, for my upcoming camper.

  ヤフオクでスポットエアコンを買いました。来るべきキャンピングカーのためです。

No comments:

Post a Comment