Saturday, July 1, 2023

1st Jul. Car Carrier, Small Stag Beetle, Unicycle, Hula Hoop キャリヤカー・コクワガタ・一輪車・フラフープだぞ

Car Carrier, Small Stag Beetle, Unicycle, Hula Hoop

7月1日 キャリヤカー・コクワガタ・一輪車・フラフープだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools then

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

went for a jog via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was still sleeping and Kaito was practicing cat’s cradle.

  家に帰った時、Tina姫はまだ眠っていて、Kaitoマンはあやとり練習をしていました。

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

scattered sawdust to mums,

  菊に木屑をまいて、

 

 

 

harvested the big cauliflower.

  大きいカリフラワーを収穫しました。

 

 

 

We ate breakfast,

 朝食を食べて、

 

 

watched Anpanman DVD then

  アンパンマンDVDを見て、

 

 

 

played with the car carrier we bought when Kaito was Ichina’s age at “AKIRA” shop.

  KaitoマンがTina姫の歳にAKIRAで買ったキャリアカーで遊びました。

https://torojiro2.blogspot.com/2017/10/11th-oct-brushing-teeth.html

https://torojiro2.blogspot.com/2017/10/13th-oct-cultural-festival-1.html

https://torojiro2.blogspot.com/2017/11/11th-nov-airport.html

 

 

 

We’ve started breeding of small stag beetle.

  コクワガタの飼育を始めました。Tina姫は虫全般を「むしさん」と呼びます。

 

 

 

I cleaned our swimming pools,

  プールを清掃して、

 

 

 

drank tea at the room for rocking chair,

  ロッキングチェア部屋でお茶を飲んで、

 

 

 

ate lunch then

  昼食を食べて、

 

 

 

visited Kaito’s favorite amusement park.

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行きました。

 

 

 

Kaito practiced batting as usual.

  いつも通りバッティング練習をしました。

 

 

 

We ate ice creams in our car.

  車内でアイスを食べました。

 

 

 

After that we visited Second Street,

  その後、セカンドストリート、

 

 

 

Daiso, 100 yen (US$1) each shop,

  ダイソー、

 

 

 

Book Off Plus and

  ブックオフプラス、

 

 

 

Of House.

  オフハウスに寄りました。

 

 

 

We bought the unicycle at Second Street for about US$13 at Second Street. We will use it for ski training.

  セカストにて1500円位で一輪車を買いました。スキートレーニングに使います。

 

 

 

I painted wood protectant.

  材木保護剤を塗りました。

 

 

 

At Daiso, Kaito bought a hula hoop.

  Kaitoマンはダイソーでフラフープを買いました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

read Anpanman book until bath time,

  お風呂の時間までアンパンマンの本を読んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment