Thursday, July 27, 2023

27th Jul. Birthday Eve 誕生日前夜だぞ

Birthday Eve

7月27日 誕生日前夜だぞ

 

 

 




I checked security cameras, swimming pools and watered plants under a carport.

  防犯カメラ、プールを確認して、カーポート下の植物に水をやりました。

 

 

 

After that, I cleaned swimming pools then

  その後、プールを掃除して、

 

 

 

filled two swimming pools by two suction pumps.

  2台の吸水ポンプで2つのプールを満水にしました。

 

 

 

While Ichina was sleeping peacefully,

  Tina姫がすやすや眠っている間に、

 

 

 

Kaito dashed to the meeting place 10 minutes before 6:30 AM,

 Kaitoマンは6時半の10分前に集合場所までダッシュして、

 

 

 

started radio gymnastics at 6:30,

  6時半にラジオ体操を始めて、

 

 

 

put stamp after exercise then

  体操の後、スタンプを押して、

 

 

 

dashed back home.

  ダッシュで家に帰りました。なぜ時間に余裕があるのに走るのか()

 

 

 

Following that, Kaito counted the number of morning glory flowers in bloom and

  それからKaitoマンは咲いているアサガオの花を数えて、

 

 

 

I harvested vegetables.

  Torojiro先生は野菜を収穫しました。

 

 

 

After that, I added chlorine to two swimming pools,

  その後、2つのプールに塩素を入れて、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

watched Ichina helping Tamami’s gardening then left for school.

  Tina姫がTamamiさんのガーデニングを手伝っているのを見て、学校へ行きました。

 

 

 

After Kaito’s summer school, they enjoyed Water World,

  Kaitoマンのサマースクールの後、ウォーターワールドを楽しんで、

 

 

 

visited i-city shopping mall.

  アイシティを訪れました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

I had a round-table conference with parent.

  保護者懇談がありました。

 

 

 

I tidied up the storehouse of P.E.

  体育倉庫を整理整頓して、

 

 

 

made useful things,

  便利な物を作って、

 

 

 

cut grass with mower.

  ビーバーで草刈りをしました。

 

 

 

When I finished mowing, a shower came.

  草刈りが終わった時、夕立が来ました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching My neighbor Totoro DVD.

  家に帰った時、Tina姫はとなりのトトロを見ていました。

 

 

 

I took Ichina and Kaito to a balcony then watched airplane.

  Tina姫とKaitoマンをバルコニーに連れて行って、飛行機を見ました。

MOV_1587 2023.07.27 Watch airplane from a balcony


https://youtu.be/FFIZxFyhcA0

 

 

 

 

After that, we played soccer and

  その後、サッカーをやって、

 

 

 

played at the kids’ park and

  キッズパークと

 

 

 

at a living room.

  居間で遊びました。

 

 

 

After dinner, we had Kaito’s Birthday Eve Party. Kaito turns 7 tomorrow.

  夕食後、Kaitoマンの誕生日前夜祭を開きました。明日7歳になります。

 


 

MOV_1623 2023.07.27 Ichina listens to Anpanman voice, Kaito's feet and farts smell too much


https://youtu.be/OHPWdM7TiUc

Although, I forgot to take a photo, we played until bath time, watched Maizen Sisters then went to bed.

  写真を撮るのを忘れましたが、お風呂の時間まで遊んで、まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment